اخبار مجالس و عروسی

ساخت وبلاگ

دمیدن شبکه‌های اجتماعی بر آتش تجمل‌گرایی؛
خطر مرگ با لاکچری‌بازی در اتاق زایمان!

جشن تعیین جنسیت

برخلاف گذشته‌ها که اگر فیلم عروسی، نامزدی یا مراسم‌هایی از این قبیل به دست کسی می‌افتاد، چالشی بزرگ برای افراد به شمار می‌رفت و کار به شکایت و دادگاه می‌کشید، حالا در سایه ولنگاری فرهنگی ناشی از فرهنگ فضای مجازی، برخی افراد خصوصی‌ترین فیلم‌ها و عکس‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک می‌گذارند. یکی از تصاویر به اشتراک گذاشته شده هم مربوط به مراسم‌هایی همچون جشن تعیین جنسیت، تزئین اتاق زایمان و حتی فیلم‌هایی از لحظه تولد نوزاد است که در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام به نمایش درمی‌آید و طبقات متمول را وسوسه می‌کند تا آن‌ها هم همین مدل رفتاری را در پیش بگیرند.
به گزارش «سدید»؛ آرایش زایمان را هم حالا دیگر باید به فهرست آرایش عروسی، نامزدی، حنابندان و حتی آرایش عزا اضافه کرد! ماجرا از این قرار است که آمار مادرانی که با مو‌های رنگ و مش شده و براشینگ و آرایش و ناخن‌های کاشته شده به اتاق عمل می‌روند تا وقتی فیلمبردار و عکاس از آن‌ها حین عمل سزارین فیلم می‌گیرند زیبا باشند و فیلم‌ها و عکس‌های اتاق زایمان‌شان را هم در کنار آلبوم عکس‌های بارداری و سونوگرافی‌های سه‌بعدی جنین در آلبوم جینی‌شان، داشته باشند، زیاد شده است و انگار تصورشان از جراحی سزارین و زایمان به این روش و رفتن به اتاق عمل و شکافتن شکم و باقی ماجرا‌ها شبیه همان تصوری است که بابت مراسم‌های نامزدی، عقد، حنابندان و عروسی و پاتختی داشته‌اند! گویا متوجه نیستند اینجا با یک عمل جراحی بزرگ مواجهند که شاید چندان صحنه‌های جذابی هم حین عمل خلق نشود و این ماجرا هیچ قرابتی با سایر مراسم‌های زندگی‌شان ندارد. تازه ممکن است این آرایش، کاشت ناخن و رنگ و مش مو هم برای خودشان و هم برای جنین‌شان دردسرساز شود. با تمام اینها، اما باز هم ماجرای تجمل‌گرایی و تغییر در سبک زندگی اجازه نمی‌دهد به شکلی منطقی با مسائلی از جمله زایمان مواجه شویم و برخی افراد حتی حاضرند خطر آسیب به خودشان و جنین‌شان را به جان بخرند، اما هنگام زایمان «خوشگل» باشند!

ماجرای تجمل‌گرایی و چشم وهم‌چشمی در ازدواج حالا به بارداری و زایمان رسیده است. زنان جوانی که برای نخستین بار حس مادر شدن را تجربه می‌کنند، گاهی وقت‌ها رفتار‌های عجیب و غریبی را از خود نشان می‌دهند و با تجمل‌گرایی در بارداری و زایمان و اضافه کردن هزینه‌هایی همچون آتلیه‌های بارداری، مراسم تعیین جنسیت و تزئین اتاق زایمان هم هزینه‌های تجملاتی بچه‌دار شدن را بالا می‌برند و هم بعضی وقت‌ها با برخی رفتارهای‌شان ریسک خطر برای خود و جنین‌شان را افزایش می‌دهند. نمونه‌اش ماجرای آتلیه‌های جنینی و سونوگرافی‌های سه‌بعدی است که چند سال پیش مد شده و چالش‌هایی را برای سلامتی مادر و جنین ایجاد کرده بود، اما حالا این ماجرا به سمت و سویی دیگر کشیده شده است و بخشی از درآمد آتلیه‌های عکاسی و فیلمبرداری از طریق برگزاری مراسم‌هایی همچون جشن تعیین جنسیت و فیلمبرداری از اتاق زایمان و کار‌هایی از این دست تأمین می‌شود و مؤسساتی به صورت تخصصی وارد کار برگزاری چنین مراسم‌هایی شده و پکیج‌های گوناگونی را برای این مسئله طراحی کرده‌اند. خلاصه که این مراسم‌ها و این چشم‌وهم‌چشمی‌ها اگرچه هزینه‌های زائد بچه‌دار شدن را بالا برده و فرهنگ نادرستی را در جامعه جا انداخته است، اما برای عده‌ای از افراد نه فقط بد نشده بلکه از این فرهنگ و سبک زندگی بی‌فرهنگی درآمد‌هایی کلان به جیب می‌زنند و به همین خاطر هم به روش‌های مختلف سعی می‌کنند در این آتش بدمند.


دمیدن شبکه‌های اجتماعی بر آتش تجمل‌گرایی
بخش مهمی از تغییرات فرهنگی و ذائقه‌سازی‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد. این بار هم بار بزرگی از این تقصیر بر گردن شبکه اجتماعی اینستاگرام است. برخلاف گذشته‌ها که اگر فیلم عروسی، نامزدی یا مراسم‌هایی از این قبیل به دست کسی می‌افتاد، چالشی بزرگ برای افراد به شمار می‌رفت و کار به شکایت و دادگاه می‌کشید، حالا در سایه ولنگاری فرهنگی ناشی از فرهنگ فضای مجازی، برخی افراد خصوصی‌ترین فیلم‌ها و عکس‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک می‌گذارند. یکی از تصاویر به اشتراک گذاشته شده هم مربوط به مراسم‌هایی همچون جشن تعیین جنسیت، تزئین اتاق زایمان و حتی فیلم‌هایی از لحظه تولد نوزاد است که در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام به نمایش درمی‌آید و طبقات متمول را وسوسه می‌کند تا آن‌ها هم همین مدل رفتاری را در پیش بگیرند. طبقات اجتماعی پایین هم که توان مالی داشتن چنین مراسم‌هایی را ندارند، با دیدن این تصاویر و این ذائقه‌سازی‌ها بیشتر احساس کمبود می‌کنند و ممکن است این مسئله حتی بر تصمیم‌شان برای داشتن فرزند تأثیر بگذارد، زیرا فکر می‌کنند وقتی نمی‌توانند آرزو‌های خودشان و فرزندشان را برآورده کنند، بهتر است بچه‌دار نشوند!


اضافه شدن دغدغه کاشت ناخن و آرایشگاه به مقدمات زایمان!
ماجرا، اما به همین تزئین‌ها و برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های تعیین جنسیت و از این قبیل منتهی نمی‌شود. حالا مدتی است که آرایش زایمان هم به مد‌های قبلی اضافه شده و مادرانی که می‌خواهند برای سزارین به اتاق عمل بروند، به آرایشگاه می‌روند و با آرایش خاص و تغییر چهره و همچنین ناخن‌های رنگارنگ و کاشته شده و تزئینات نگینی و سایر تزئینات، درست شبیه آماده شدن برای مراسم عروسی، برای زایمان خود آماده می‌شوند! حتی بساط فیلمبرداری و عکاسی هم در اتاق عمل برپاست! آن هم در شرایطی که اتاق عمل برای جراحی سزارین باید کاملاً استریل باشد و هر کدام از این ادوات و اضافات می‌تواند منجر به آسیب به استریل شدن اتاق عمل و چالش‌هایی برای مادر و فرزند شود. این ماجرا به یک مد تبدیل شده است و هر روز مادران بیشتری در روز‌های منتهی به زایمان در کنار تدارکات معمولی همچون تهیه سیسمونی و وسایل مورد نیاز نوزادشان، در فکر رزرو وقت برای آرایشگاه، براشینگ، رنگ و مش، کاشت ناخن و کار‌هایی از این قبیل هستند و مراکز ارائه‌دهنده این خدمات هم با ارائه بسته‌های خدماتی اینچنینی بر آتش این ماجرا می‌دمند تا از این آب گل‌آلود به نفع خودشان ماهی بگیرند. این کار‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که کنترل رنگ لب‌ها، ناخن و چهره یکی از موضوعات مهم در حوزه پزشکی است و کادر درمان از رنگ‌پریدگی یا تغییر رنگ لب‌ها و ناخن‌ها بسیاری از علائم حیاتی را حین عمل جراحی متوجه می‌شوند، اما پوشیده شدن ناخن با لایه ضخیمی از مواد کاشت ناخن یا رنگ لاک و همین طور پوشاندن چهره با کرم پودر‌های رنگی و تغییر رنگ لب‌ها با رژلب می‌تواند در صورت بروز شرایط اضطراری هنگام عمل سزارین، حتی جان فرد را با مخاطره مواجه کند. همچنین مواد شیمیایی موجود در رنگ‌ها و دکلره‌ها می‌تواند حتی به جنین آسیب بزند و پزشکان توصیه جدی دارند مادران باردار در ایام بارداری و به خصوص سه چهار ماه ابتدایی بارداری از انجام چنین رفتار‌هایی پرهیز کنند.


هرچیز مکان و زمان خودش را دارد
«هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد». ما در این گزارش در پی تخطئه حس زیبایی‌دوستی خانم‌ها نیستیم. طبیعتاً زیبایی و انجام کار‌هایی که می‌تواند به زیباتر شدن ما کمک کند، اگر از حد و حدود خودش تجاوز نکند تا جایی که آسیب‌زا نشود، اشکالی ندارد. طبیعتاً وقتی ما در یک مراسم رسمی همچون عروسی یا میهمانی شرکت می‌کنیم، تلاش می‌کنیم تا حد امکان آراسته باشیم، اما نکته قابل تأمل این است که اتاق عمل و فرآیند زایمان، سالن عروسی نیست و مادری که می‌خواهد زایمان داشته باشد هم عروس نیست! پس بهتر است کار‌هایی همچون آرایش زایمان یا کاشت ناخن را با عنایت به احتمال آسیب رساندن به بدن ظریف نوزاد، به زمان و مکان مناسب خودش موکول کرد.

نظر کا رشنا س
ترویج تجملات به بهانه خوشایندسازی زایمان
حکایت مد، الگوسازی و ذائقه‌سازی برای درآمدزایی حکایتی است که انگار پایانی ندارد. مد‌های تازه شکل‌گرفته در حوزه زایمان و بارداری، اما در کنار تبعات فرهنگی- اجتماعی‌شان می‌توانند برای سلامت مادر و جنین هم چالش‌زا باشند و این مسئله گاهی وقت‌ها صدای پزشکان را هم درمی‌آورد. آرایش زایمان و کاشت ناخن مادران باردار یکی از آخرین نمونه‌های رسوخ مد‌های عجیب و غریب به حوزه زایمان و بچه‌دار شدن است، اما آیا این مدل آرایش و ناخن‌های کاشته‌شده و سایر ملحقات برای زیبایی مادر هنگام زایمان و ثبت این لحظات با سرورویی آراسته و آرایش‌شده، ممکن است برای مادر یا جنین یا هر دوی آن‌ها عارضه داشته باشد؟ برای پاسخ به این سؤال سراغ دکتر نرگس توکلی، متخصص زنان و زایمان می‌رویم تا علاوه بر عوارض احتمالی چنین رفتاری از سوی مادران بدانیم آیا این متخصص زنان و زایمان هم با بیمارانی از این قبیل مواجه شده است؟

خانم دکتر ظاهراً برخی مادران با آرایش، مو‌های براشینگ‌شده و ناخن‌های کاشته برای سزارین در اتقاق عمل حاضر می‌شوند. از نظر پزشکی این مسئله ممکن است برای مادر و جنین مشکل‌زا باشد؟
اگر می‌خواهند موهای‌شان را رنگ و مش و کار‌های اینچنینی انجام دهند که محتمل بر آسیب بر جنین است و بهتر است که این کار را نکنند.
درباره کاشت ناخن چطور، کاشت ناخن برای مادر و جنینش مشکلی ایجاد نمی‌کند؟
در رابطه با کاشت ناخن هم ما احتیاج داریم رنگ ناخن‌های بیمار را با دستگاه پالس اکسی‌متر ببینیم، یکی از جا‌هایی که ما خیلی راحت می‌توانیم ببینیم بیمار با اشباع اکسیژن مواجه است، آبی شدن رنگ ناخن است، البته راه‌های دیگری هم وجود دارد، اما یکی از بهترین و دم‌دست‌ترین راهکار، کنترل رنگ ناخن است. از سوی دیگر این لاک‌هایی که می‌زنند اگر دارای جزء فلزی باشد، خیلی وقت‌ها حین عمل جراحی برای ما و بیمار دردسر درست می‌کند و اگر مجبور شویم بیمار را به آم‌آر‌آی ببریم یا از وسایل الکتریکی مثل کوتر که استفاده می‌کنیم، دردسرساز می‌شود. من خودم به بیمارم اجازه نمی‌دهم که کاشت ناخن یا مواردی از این دست داشته باشد.
با عنایت به ظرافت نوزاد آیا مادرانی که ناخن‌های کاشته‌شده دارند، موقع شیر دادن یا تعویض بچه، به نوزادشان آسیب نمی‌زنند؟
بله فراتر از اینکه در اتاق عمل ممکن است برای مادر مشکلاتی پیش بیاورد، باید در نظر گرفت این مادر بعد از زایمان می‌خواهد بچه شیر بدهد و زیر این ناخن‌ها و رنگ‌ها پر از میکروارگانیسم‌هاست که می‌تواند برای بچه خطرناک باشد.
خانم دکتر توکلی مدتی است که تزئین اتاق زایمان باب شده است و متأسفانه برخی بیمارستان‌ها هم در برابر دریافت پول انگار با این مسائل مشکلی ندارند. آیا چنین مسائلی نمی‌تواند استریل بودن اتاق عمل را از بین ببرد و مشکل‌آفرین باشد؟
درباره تزئین اتاق زایمان هم بحث من این است که مثلاً کلیپی منتشر می‌شود که ظاهراً فردی تحت عنوان مامای همراه به بهانه کاهش اضطراب مادر علاوه بر تیم زایمان وارد اتاق عمل شده است. این در حالی است که افزایش مامای همراه در سزارین در اتاق عمل با افزایش چند‌ده‌درصدی ریسک عفونت مریض همراه است یا اینکه همسر بیمار را وارد اتاق عمل می‌کنند. من خودم از زمانی که متخصص زنان شده‌ام ناخن بلند نکرده‌ام. همه این‌ها برای آن است که اتاق عمل استریل بماند و مشکلی برای بیمار ایجاد نشود.
در برخی کلیپ‌هایی که از اتاق زایمان منتشر می‌شود، همسر خانم هم همراه اوست. این همراهی همسر مشکلی ایجاد نمی‌کند؟
بودن همسر مریض حین سزارین هیچ توجیحی ندارد و چندان خوشایند هم نیست. این اقدامات نمایشی واقعاً در اتاق‌های عمل جایی ندارد و انجام نمی‌شود. برای زایمان طبیعی محیط استریل نیاز نیست و حضور یک آدم اضافه برای ما مداخله ایجاد نمی‌کند، اما در سزارین وقتی کل شکم مریض باز می‌شود، خطرناک است؛ و نظر شما به عنوان یک پزشک متخصص درباره اینگونه رفتار‌ها در حوزه زایمان و به عبارتی خوشایند‌سازی آن چیست؟
به بهانه خوشایندسازی روند زایمان گاهی هزینه‌های بالا و غیرضروری که بیشتر حالت نمایشی و ترویج تجملات بیهوده است، بر فرد تحمیل می‌شود. ما به عنوان متولی این امر مسئول هستیم که در کنار ترویج صحیح زایمان و فرزندآوری تغییرات مخرب فرهنگی علمی ایجاد نشود.

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 184 تاريخ : چهارشنبه 29 تير 1401 ساعت: 20:45

برگزاری سیمنار تخصصی تبیین خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در ارس

برگزاری سیمنار در تهران


نایب رییس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری ارس از برگزاری سمینار تخصصی تببین خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، نائب رئیس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری ارس با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقای کیفی خدمات و تسهیلات به شرکت های دانش بنیان وفناور منطقه آزاد ارس در سالی که مزین به تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین است و به منظور تبیین خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی و آشنایی با اکوسیستم دانش بنیان با حضور کارشناسان و مدیران صندوق نوآوری وشکوفایی در تیرماه سالجاری برگزار خواهد شد.


ابراهیم نصیری در اولین همایش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنیان که در منطقه آزاد ارس برگزار شد اظهار داشت : صندوق پژوهش و فناوری ارس اولین صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در شمال غرب کشور و مناطق آزاد کشور است و بزودی با حضور سهامداران جدید و افزایش سرمایه فعالیت‌های خود را در سطح سایر مناطق آزاد نيز توسعه داده و خدمات خود را ارتقا می دهد تا بتواند در راستای تحقق شعار سال در اکوسیستم دانش بنیان رسالت خود را ایفا نماید.

 

نصیری در ادامه با تشریح تسهیلات متنوعی که صندوق ارس در اختیار شرکت های فناور و دانش بنیان قرار می دهد گفت:این صندوق در طی مدت فعالیت خود در قالب ارائه تسهیلات و صدور ضمانتنامه از محل منابع صندوق و خط اعتباری و محل منابع کارگزاری به 56 شرکت بالغ بر 15 میلیارد تومان تسهیلات ارائه نموده و 49 فقره ضمانتنامه بالغ بر 25 میلیارد تومان صادر نموده است و بزودی تسهیلات جدیدی از طریق فراخوان و با اولويت واحدهای فناور اعطا می شود که شرکت‌ها می توانند به سایت صندوق مراجعه نمایند.

 

لازم به توضیح است؛ نخستین همایش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنیان با هدف تبیین مفاهیم اقتصاد دانش بنیان، معرفی تسهیلات و مزایای ارس برای شرکت های دانش بنیان و فناور، معرفی حمایت های پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی و مرکز رشد ارس از شرکت های فناور و دانش بنیان و آشنایی با فرآیند اخذ مجوز دانش بنیان در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 136 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 19:25

همزمان با ایام خجسته سالروز هفته ازدواج؛
از زوج‌های جوان، موفق و برتر درحوزه‌های مختلف والگو ساز ازدواج آسان تجلیل شد

برگزاری عقد در فضای باز تهران

همزمان با ایام خجسته سالروز هفته ازدواج، در مراسمی در شهرستان خلخال از زوج‌های جوان، موفق و برتر درحوزه‌های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، قرآنی، هنری، کارآفرین والگو ساز ازدواج آسان تجلیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورز و جوانان استان اردبیل، همزمان با ایام خجسته سالروز هفته ازدواج، در مراسمی در شهرستان خلخال از زوج‌های جوان، موفق و برتر درحوزه‌های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، قرآنی، هنری، کارآفرین والگو ساز ازدواج آسان تجلیل شد.

 

در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد اسلامی خلخال برگزار شد، رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان در سخنانی ضمن گرامیداشت این روز فرخنده، نسبت به آسیب‌های اجتماعی و پیامدهای سوء ناشی از افزایش سن ازدواج در بین جوانان جامعه هشدار داد.

 

سید ناصر میر مرسلی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی، بیکاری، افزایش اجاره و خرید مسکن، تهیه لوازم خانگی مورد نیاز تشکیل خانواده از سویی و تشریفات زاید و اضافه عقد وعروسی از سوی دیگر مانع از ازدواج جوانان شده است.

 

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال با تشریح برخی تلاش‌های صورت گرفته برای تشویق و ترغیب جوانان به امر مقدس ازدواج و تشکیل خانواده در این شهرستان اظهار کرد: واقعیت این است که راهکارهایی همچون افزایش سقف تسهیلات ازدواج و ارائه آن به جوانان به تنهایی پاسخگوی حل مشکل ازدواج جوانان نیست.

 

وی گفت: به نظر می رسد برای زمینه سازی ازدواج و تشکیل خانواده برای جوانان در آستانه سن ازدواج، در کنار ارائه تسهیلات ازدواج بسیاری از تشریفات زائد عروسی‌ها باید حذف و فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود.

 

میرمرسلی اظهار کرد: در شرایط امروز بسیاری از زوج‌های جوان قادر به پرداخت تسهیلات دریافتی وام ازدواج نیستند و برخی اوقات به خاطر مشکل پرداخت اقساط و بدهی تسهیلات دریافتی، زندگی مشترک آنها در معرض آسیب و فروپاشی قرار می گیرد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خلخال در ادامه ازدواج را سفارش قرآن و اهل بیت(ع) عنوان کرد و با تاکید بر لزوم تغییر نگرش خانواده‌ها به سمت ازدواج‌آسان اظهار کرد: تشریفات سنگین و هزینه بر عروسی، چشم هم چشمی و تجمل‌گرایی عامل خوشبختی زوجین و خانواده‌ها نیست و شروع زندگی زوجین با مراسم ساده و آسان، دوام وبقای زندگی مشترک را به دنبال خواهد داشت.

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 143 تاريخ : دوشنبه 27 تير 1401 ساعت: 19:02

انتخاب بهترین باغ عکاسی/ چالشی مهم قبل از عروسی

برگزاری مراسم عروسی ارزان

اعتدال

بدیهی است که تدارک دیدن برای برگزاری مراسم رؤیایی‌ترین شب زندگی‌تان برای شما دردسرهای زیادی به همراه دارد که شما را موظف به انجام کارهایتان به نحو احسنت می‌کند، تا در نهایت انتظار شما را از زیباترین شب زندگی‌تان برآورده کند و باعث شود همان‌قدر که باید از مراسم عروسی خود لذت ببرید.


از تهیه اقلام مقدماتی عقد و عروسی گرفته تا اجاره تالار، باغ تالار، باغ عکاسی و ... همگی در جهت تجملی‌تر برگزار شدن مراسم شما می‌باشد، چاره‌ای جز قبول کردن آن به عنوان تجمل گرایی ندارید، زیرا پیوند خوردن دل‌های عاشق عروس و داماد شب کمی نیست.

باور کنید همان‌قدر که این معیارها برای تجملی برگزار کردن مراسم شما حیاتی و مهم هستند ثبت آن‌ها هم به بهترین شکل ممکن مهم است، فراهم کردن شرایط با هزینه‌های سرسام‌آور تنها برای یک شب؟ منطقی نیست!

باور کنید یا نه در پایان رؤیایی‌ترین شب زندگی‌تان تمام کیک‌ها و غذاها خورده می‌شوند، لباس عروس شما آویزان در کمد حبس می‌شود، شمع‌ها آب می‌شود و تمامی بادکنک‌ها می‌ترکند؛ واقعیت تلخ است اما اگر شما برای کاهش هزینه به فکر به کار گیری عکاسی مبتدی و ارزان قیمت هستید، مطمئن باشید از آن شب برای شما تنها یک همسر باقی می‌ماند.

پس بیایید اهمیت بیشتری به لحظات زیبای زندگی خود بدهیم و باهم به مزیت‌های عکاس حرفه‌ای مراسم عروسی بپردازیم.

ساده بگویم مأموریت ما این است که در این مقاله شما را از انتخاب یک عکاس مبتدی و ارزان برای رؤیایی‌ترین و مهم‌ترین شب زندگی‌تان منصرف کنیم.



چرا باید عکاس حرفه‌ای برای مراسم عروسی خود انتخاب کنیم؟
همان‌طور که گفتیم اهمیت وجود یک عکاس حرفه‌ای مراسم عروسی در مهم‌ترین شب زندگی‌تان یکی از ملزومات کار می‌باشد، اما در ادامه می‌خواهیم مفصل‌تر به این مسئله بپردازیم تا شما هم با مزیت‌های این انتخاب آشنا شوید.



دانش عکاس حرفه‌ای با ارزش‌تر از دوربین گران قیمت است
قلم برای نویسنده، ماشین برای راننده، ساز برای نوازنده، میکروفون برای خواننده و... همگی ابزاری بی‌جان منتظر آدمی مستعد هستند که با دانش خود به هویت آن‌ها جان ببخشد، پس همگی آن‌ها بدون آدم‌های حرفه‌ای شیء بی‌جان و بی‌ارزش هستند.

با این تفاسیر دوربین گران قیمت معیار اصلی برای یک عکاس خوب نیست، عکاسان حرفه‌ای با تجربه و دانش خود حتی با ساده‌ترین دوربین‌ها هم قاب‌هایی را پدید می‌آورند که مات و مبهوت زیبایی آن می‌شوید.

نمی‌توان منکر ارزش کار عکاسان شد به دلیل این که آن‌ها تنها ضامن ثبت خاطرات بشر هستند، عکاس حرفه‌ای با در نظر گرفتن مکان، زمان، نور، شرایط و ... طلایی‌ترین صحنه‌ی ممکن را ثبت می‌کند تا شما بتوانید تا ابد از عکس قاب شده‌ی خود بر روی دیوار اتاقتان لذت ببرید.

هنر یک عکاس تنها در زمان ثبت عکس نمایان نمی‌‍شود بلکه هنر آن‌ها در ادیت عکس، ویرایش نور و ... هم ظاهر می‌شود که در نهایت به شما همان‌ عکس که مد نظر دارید را تحویل می‌دهد.

استخدام عکاس حرفه‌ای هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است!
در میان زمانه‌ای که جان انسان‌ها هم گروی پول می‌باشد، بعضی چیزها در زندگی هر آدمی بوی احساس و عشق می‌دهد، که آن را با دنیا هم عوضش نمی‌کنند.

یادگاری‌هایی که فرق نمی‌کند عکس باشد که فیلم، چمدان باشد یا کیف، بزرگ باشد یا ریز؛ آن‌ها اموالی هستند که با عشق معطر شده‌اند، و آدم ها ناخواسته قدرشان را می‌دانند.

شب عروسی هر زوجی، شبی باشکوه می‌باشد که تمام عزیزان دور و نزدیک عروس و داماد آمده‌اند تا شکوه و زیبایی پیوند خوردن دل‌های عاشق شما را تماشا کنند، شما و عزیزانتان در شکوه این شب تنها نیاز به یک قاب زیبا دارید تا سالیان سال تبدیل به عکسی شود که با هر بار نگاه کردن آن‌ها روحی تازه به جان شما می‌بخشید.

با این تفاسیر کیک سه طبقه مهم‌تر است یا ثبت این خاطرات به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن؟ کیک سه طبقه هم مهم است ولی نه به اندازه‌ی انتخاب یک عکاس حرفه‌ای.

پس اگر به خاطر شرایط مالی اقدام به گرفتن یک عکاس مبتدی می‌کنید، مطمئن باشید این کار اشتباه است، به این دلیل که خیلی از خرج‌های دیگر تنها صرف تجمل‌گرایی می‌باشد که هیچ‌کدام ارزش خراب شدن خاطرات شما را ندارند.

شما فقط یک شانس دارید! ذوق لحظه‌ای یا افسوس همیشگی؟
بازار رقابتی در میان عکاس‌های عروسی بسیار زیاد است و همین‌طور انتخاب یک عکاس خوب از میان آن‌ها سخت‌تر؛ به این نکته توجه باشید که برای این شب باشکوه شما تنها یک شانس دارید، پس باید آن را مدیریت کنید تا با هر بار دیدن عکس‌های مراسم عروسی‌تان به جای ذوق بی‌مرز و زیبا، افسوسی غم‌انگیز از کیفیت بد عکس‌ها نخورید.

باور کنید سخت است خاطرات زیباترین شب زندگی یک فرد بشود آینه‌ی دق، که همگی زیر سر یک اشتباه است، پس تا دیر نشده اقدام به پیدا کردن عکاسی حرفه‌ای کنید.



حرفه‌ای انتخاب کنید تا حرفه‌ای نتیجه بگیرید
سابقه کم، عدم تجربه، حواس پرتی، رفتار غیر حرفه‌ای و... هیچ‌کدام بانی برگشتن حجم زیادی از عکس‌های شما از یک هارد سوخته نمی‌شوند!

رفتار حرفه‌ای به گونه‌ای است که تمام شرایط در نظر گرفته شود، و برای هر پیشامد مشکلی یک چاره‌ی منطقی در نظر گرفته شده باشد.

ترسناک است که تمامی خاطرات شما به دست تکنولوژی به قتل برسند و شما با عوض کردن ویندوز هم نتوانید به آن ها دست پیدا کنید، پس از آدمی کمک بگیرید که رفتارحرفه‌‎ای را آموخته باشد، به عنوان مثال در این شرایط بحرانی با بک آپ گرفتن از بروز چنین مشکل فاجعه‌ای خودداری کند.

ساده است، حرفه‌ای انتخاب کنید تا با شما حرفه‌ای برخورد کنند.

هشدار اشتباهات طبیعی که دستتان را به هیچ جا بند نمی‌گذارد را در سر داشته باشید، آن ها همیشه در کمین هستند.

تجربه‌ی عکاس حرفه‌ای مراسم عروسی، شما را زیباتر می‌کند
در زیبایی شما شکی نیست، اما مطمئن باشید این زیبایی مرزی ندارد، تکنولوژی می‌تواند زیبایی شما را دو چندان نمایش دهد.

از توانایی آن بهره‌مند شوید، حداقل در مهم‌ترین شب زندگی‌تان که همه چشمشان به شکوه و زیبایی شما است، عکاسی را انتخاب کنید که بلد باشد شما را در چه مواقعی زیباتر ببیند، تا همان موقع را برای قاب عکس شما شکار کند.

با عکاس مبتدی، خود را از لذت مراسم محروم نکنید
غرق در لحظه، اما نگران آینده! به شما حق می‌دهم، بزرگ‌ترین انگیزه و اشتیاق طلوع آفتاب صبح بعد رؤیایی‌ترین شب زندگی‌تان دیدن عکس‌ها و فیلم‌های مراسم عروسی‌تان است.

طعم خاطرات هیجان‌انگیز زیر زبان هر آدمی شیرینی می‌کند، این امر زمانی شیرین‌تر می‌شود که هم از کیفیت عکس‌های خود راضی باشید هم از مراسم خود لذت برده باشید.

درست است که عکس‌های فرمالیته در باغ عکاسی و یا باغ تالار بسیار زیبا و شکیل است، اما تا به حال به آدمی که غرق در شادی است و فارغ از فکر و خیال لبخند بر لبانش دارد دقت کرده‌اید؟

به جرئت می‌توانم بگویم زیباترین قاب صورت شما، پنهان در حواس پرت شدن به شادی با عزیزانتان می‌‍باشد، در لحظه زندگی کردن شوق زیادی در شما پدید می‌آورد و زمانی این حس زیباتر می‌‍شود که این اتفاق در شب عروسی شما باشد.

تردید نکنید دیدن این زیبایی می‌تواند شما را به وجد بیاورد، برای این کار کافی است عکاسی را برگزینید که در تمام طول مراسم مانند شکارچی حرفه‌ای منتظر شکار لحظات خاص از شما و عزیزانتان باشد.

عکاسی که از فرط اطمینان به آن در طول مراسمتان تنها به فکر خوش گذرانی باشید و خیالتان از ثبت خاطراتتان به بهترین شکل راحت باشد، هوشیار باشید که در غیر این صورت شبی پر استرس را سپری خواهید کرد.

باغ عکاسی و باغ تالار ایده‌آل، ضامن کیفیت عکس‌های شما
هرچقدر هم که عکس‌های شما در طول مراسم زیبا شود، کسی نمی‌تواند شما را از ثبت عکس‌های فرمالیته منصرف کند، زیبایی شما با اصول عکاسی و مدلینگ شما را خاص جلوه می‌‌دهد.

عروسی یا عقد فضای باز این امکان را به شما می‌دهد تا عکس هایی که ثبت میکنید تنوع بیشتری داشته باشند و لوکیشن های متعددی را داشته باشید.

توجه داشته باشید که در این امر هم، انتخاب عکاس حرفه‌ای می‌تواند به خاص بودن و یونیک بودن عکس‌‌های شما کمک فراوانی کند، اما در این موضوع معیارهای دیگری به نام باغ تالار و باغ عکاسی هم مطرح می‌باشد.

در عکس‌های فرمالیته شکوه و زیبایی چشم‌نواز عکس می‌باشد که مخاطب را مات و مبهوت عکس می‌کند. این شکوه در کنار زیبایی شما با فراهم کردن لوکیشنی لاکچری پدیدار می‌شود.

عمارتی مجلل، باغی با اصالت و سرسبز، اکسسوری‌های لاکچری و... همگی به سطح کیفیت عکس‌های شما کمک شایانی می‌کند.

همچنین در کنار مراسم اصلی عروسی شما می‌بایست به اهمیت مراسم عقد هم توجه داشته باشید، محیط سالن عقد برای ثبت لحظات مهمی مانند بله گفتن عروس می‌تواند تا حد زیادی بر کیفیت عکس‌های شما تأثیر گذار باشد.

این اطمینان را به شما می‌دهیم که هرچقدر در کیفیت ثبت خاطرات خود تجمل‌گرا باشید ضرر نخواهید کرد، در نهایت از این شب بزرگ سالمندان عاشقی می‌مانند که هر ورق از آلبوم عروسی خود را با کوه طلا هم عوض نخواهند کرد.

گاهی اوقات ارزش عشق بیش از پول است، صمیمیت عزیزان شما در مهم‌ترین شب زندگی‌تان را تا حد امکان با رقم معاوضه نکنید، نمی‌گویم نهایت امکانات را فراهم کنید اما کاری کنید که در آینده افسوس اشتباهات خود را نخورید.

با توجه به اهمیت لوکیشن در ثبت ایده‌آل خاطرات و مشغله‌ی کاری بسیار زیاد در روزهای برگزاری مراسم عروسی بدیهی می‌باشد که توان بازدید از تمامی تالارها، باغ تالارها و سالن عقدها را نداشته باشید، از این رو ما با تحقیق‌های بسیار در این زمینه سایت تالارکده را به شما معرفی می‌کنیم.



سایت تالارکده سال‌های زیادی است در زمینه‌ی مرجع خدمات عروس به معرفی تالارهای پذیرایی عروسی و باغ تالارهای تهران و کرج می‌پردازد و با به کارگیری تیمی حرفه‌ای و متخصص دست به گرد هم آوری تمامی تالارها، باغ تالارها، سالن عقد، باغ عکاسی و... در یک سایت زده است، شما با انتخاب سایت تالارکده با خیالی آسوده می توانید همزمان تمام باغ تالارهای عروسی زیبا و باشکوه در سطح شهر تهران و کرج و نیز باغ تالارهای پذیرایی مجلل و شیک را مشاهده کرده و با دیدن عکس‌های گوناگون از زوایای مختلف هم از محوطه بیرونی باغ تالارها و هم محوطه داخلی تالارهای پذیرایی، مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سخن آخر
همیشه در ذهن خود به این نکته توجه داشته باشید که مهم‌ترین معیار برگزاری مراسم عروسی، خوش گذشتن به شما در شب عروسی‌تان می‌باشد.

شب عروسی‌تان، شب شماست؛ با خنده‌های زیبای‎تان بدرخشید، از دیدن عزیزانتان در کنار یکدیگر لذت ببرید، این شب دیگر تکرار نخواهد شد!

در هیاهوی تجمل‌گرایی احتیاط کنید، اما حواستان به عواقب آن هم باشد.

ما در این مقاله تلاش کردیم به شما یکی از مهم‌ترین معیارهای برگزاری مراسم عروسی را معرفی کنیم، سعی ما بر این بود ذهن شما را برای انتخاب عکاس مراسم عروسی‌تان باز کنیم، امیدواریم توانسته باشیم شما را به سمت انتخاب درست هدایت کنیم.

از مشغله زیاد نترسید، با آن‌ها روبرو شوید و بهترین انتخاب را داشته باشید، آینده منتظر این است که شما از گذشته عبرت بگیرید، اما با انتخاب درست می‌توانید تنها شیرینی گذشته را در آینده بچشید

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 225 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 18:24

تصویری جالب از سورپرایز حامد آهنگی برای جشن تولد ۴۲ سالگی اش

ُسورپرایز تولد

شما نیوز

سورپرایز لاکچری همسر حامد اهنگی برای تولد شوهرش | بریز و بپاش همسر حامد اهنگی در رستوران لاکچری
حامد آهنگی مجری، کارگردان، استندآپ کمدین و بازیگر معروف ایرانی ۱۷ تیر ماه سال ۱۳۵۸ در بندر انزلی متولد شده است. حامد آهنگی با صفورا آغاسی ازدواج کرده و متاهل است، حامد آهنگی حاصل این ازدواج یک فرزند پسر است. وی دارای مدرک دکترای افتخاری بازیگری است. در قسمت زیر تصویری از سورپرایز جالب برای تولد حامد آهنگی در یک رستوران لاکچری را قرار داده ایم.



حامد آهنگی با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشت:

فکر نمیکردم بازم سوپرایز بشم وسط یه جلسه کاری کیک تولد اومد در کنار بزرگان سینمای ایران علی آقای سرتیپی، جناب محمدرضا صابری و آقای مصطفی احمدی عزیز ، احسان جان کریمی و بقیه دوستان



آثار هنری برجسته ایشان

حامد آهنگی نخستین بار ۷ دی سال ۱۳۹۵ در برنامه طنز خندوانه حضور یافت و به اجرای کمدی پرداخت که با استقبال عمومی خوبی همراه بود. در دور جدید مسابقه ادابازی خندوانه که در تابستان ۹۶ شروع شد ، حامد آهنگی با نصرالله رادش هم تیمی بود.


از آثار شاخص کمدین خندوانه می توان به جنگنامه غلامان ،شب هزار و یکم، نمایش های بانوآئویی و کلاه و هابیل و قابیل، مرگ یزگرد و مدرسه پیرمرد ها و اجرای استندآپ های جالب در کیش و در مراسم و جشن ها و جنگ کوروش در پردیس کوروش… اشاره کرد.

حامد آهنگی سابقه حضور در تلویزیون به عنوان بازیگر نقش دایی منوچهر در سریال بچه محل به کارگردانی احمد درویشعلی پور را هم در کارنامه خود دارد.

از بازیگران سریال بچه محل می توانیم به داریوش فرضیایی ، کمند امیرسلیمانی ، رامین ناصرنصیر ، نعیمه نظام دوست ، فرهاد بشارتی ، سوسن پروری ، امیرمحمد متقیان اشاره کنیم.

حامد آهنگی به همراه مبینا نصیری سابقه مجری گری در مسابقه شوتبال مردان و زنان که محصول شبکه نسیم است را دارد.

حامد آهنگی

از بازیگری تا نویسندگی حامد آهنگی

از سال 1380 تاکنون در جنگهای شبانه زیادی به عنوان استندآپ کمدین حضور داشت. نمایشهای کوتاه طنز زیادی را نوشته و کارگردانی کرده است مانند سفر پرماجرا ، کنکور ، ماهواره 1و2 ، کلاس درس ، داماد تصادفی ، منشی قلابی و ده ها نمایش دیگر.

مهاجرت حامد آهنگی به کیش

سال 1389 در 31 سالگی بعد از اجرای موفق در ویژه برنامه برترین های شبکه جام و جم که در شیراز برگزار می شد توسط یکی از خوانندگان به حمید خندان معرفی شد



حمید خندان حامد را برا اجرا به کیش برد و حالا از خرداد 1389 تا به الان با برنامه «شب های کیش» هر ماه در این جزیره بروی صحنه می رود.

حامد آهنگی

ازدواج حامد آهنگی و پسرش

حامد آهنگی در سال 1386 وقتی 28 ساله بود با صفورا آغاسی از بازیگران سابق تئاتر اهل گیلان ازدواج کرده است

این دو در یک کار مشترک باهم آشنا شدند و در نهایت با هم ازدواج کردند که ثمره این ازدواج تنها یک پسر بنام آراد متولد سال 1392 می باشد.

همکاری حامد آهنگی با صدا و سیما


در این سالها به دعوت خیلی از ارگان های دولتی وخصوصی جهت اجرای نمایش به شهرهای مختلف کشور سفر کرده است.

از سال 1381 همکاری خود را با صد او سیمای مرکز گیلان شبکه باران آغاز کرد و همزمان با اجراهای تاتر و جنگ در چند سریال ایفای نقش کرده است.

او علاوه بر بازیگر کار فیلمنامه نویسی کارگردانی و نمایشنامه نویسی نیز میکند.

حضور حامد آهنگی در خندوانه

حامد آهنگی نخستین بار 7 دی سال 1395 در برنامه طنز خندوانه حضور یافت و به اجرای کمدی پرداخت که با استقبال عمومی خوبی همراه بود. در دور جدید مسابقه ادابازی خندوانه که در تایستان 96 شروع شده است ، حامد آهنگی با نصرالله رادش هم تیمی است.

تیم مورد علاقه حامد آهنگی


حامد آهنگی: چون من بچه انزلی بودم و تو ملوان بازی کردم و خیلی از بچه ها مثل مازیار زارع ، پژمان نوری و آقای عزت اللهی پدر سعید عزت اللهی از دوستان من بودند خب ناخودآگاه یک حس و عرق خاصی به این تیم دارم. اینم بذاریم کنار همونطور که سپید رود برای رشتی ها خیلی مهمه خب ملوان هم برای ما اهمیت زیادی داره مثلا یه پدری موقعی که نماینده مجلس یا استاندار و می بینه نمیگه برای بچه هام کار پیدا کن ولی حتما میگه آقای نماینده به دادِ این تیم برس. ببینید چقدر ملوان برای این مردم با ارزشه .منم نمی تونم نسبت به این تیم که انقدر با خون و جون هم شهری هام آمیخته ست بی تفاوت باشم و به همین دلیل بین ۴ تا تیم ملوان و انتخاب کردم.

ازدواج و همسر حامد آهنگی

حامد آهنگی با صفورا آغاسی بازیگر سابق تئاتر ازدواج کرده است و حاصل این ازدواج یک پسر بنام آراد که متولد 4 اردیبهشت 1393 است.

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 130 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 18:56

درخواست طلاق به خاطر نیمرو خوردن زیاد

تشریفات شمال تهران


هموطن سلام

دیگر خسته و کلافه شده‌ام ۷ماه از عروسی مان می گذرد، اما همسرم یک‌بار هم غذا درست نکرده است. از بس نیمرو خورده‌ام دیگر حالم حتی از اسم این غذا هم به هم می‌خورد.

زن جوان که انگار از هوای گرم و فضای سنگین و پرتنش حاکم بر مجتمع خانواده کلافه شده بود با بی‌حوصلگی این طرف و آن طرف را نگاه می‌کرد و هر چند دقیقه نیز به داخل اتاق شعبه ۳۴ می‌رفت و از مدیر دفتر سؤال می‌کرد که آیا وقت رسیدگی‌شان شروع نشده است؟ سرانجام منشی با خواندن شماره پرونده آنها این زوج جوان را به داخل اتاق قاضی فراخواند.
به محض ورود به شعبه همسر این زن که انگار از او بی‌حوصله‌تر بود رو به قاضی گفت: حاج آقا بیچاره شدم، بدبخت شدم. از زندگی 27 ساله‌ام هیچ خیری ندیدم، فکر کردم ازدواج کنم زندگی‌ام خوب می‌شود اما اشتباه کردم این خانم حتی بلد نیست یک غذای ساده درست کند یا شاید هم بلد است و عمداً برای من درست نمی‌کند. دیگر خسته و کلافه شده‌ام ۷ماه از عروسی مان می گذرد، اما یک‌بار هم غذا درست نکرده است. از بس نیمرو خورده‌ام دیگر حالم حتی از اسم این غذا هم به هم می‌خورد.
قاضی عینک خود را از چشم برداشت و با اشاره به زن جوان گفت: دخترم حرف‌هایی که همسرت زد را قبول داری؟
وی با کمی مکث گفت: نه آقای قاضی اینها همه بهانه است. من خوب می‌دانم مشکل کجا است. همسرم با زنان دیگری ارتباط دارد و می‌خواهد با این بهانه مرا بد جلوه دهد و مجبور به طلاق کند.

قاضی گفت: یعنی شما در خانه غذا درست می‌کنی؟
- بله جناب قاضی البته شاید بعضی از غذاها را نتوانم درست کنم اما این طبیعی است. همه خانم‌ها که بلد نیستند همه غذاها را درست کنند.
شوهرش با کنایه گفت: تو فقط نیمرو بلدی درست کنی.
زن جوان با لحن تندی رو به شوهرش گفت: آره تو درست میگی اون دخترایی که باهاشون کافه میری اونا خوبن اونا خوب بلدن غذا درست کنند بدبختی و نداری و بیچارگی تو برای من است کافه و سینما رفتن برای آنها واقعاً متأسفم.
قاضی با شنیدن این حرف‌ها گفت: پسرم شغل شما چیست؟
- من یک بازاریاب هستم برای قرارهای کاری با مشتریانم به کافه می‌روم، نه برای خوشگذرانی اما همسرم فکر می‌کند من برای تفریح به آنجا می‌روم. کسی در زندگی من نیست ولی این خانم با توهماتش زندگی را برای من جهنم کرده، حسرت یک وعده غذای گرم و خوشمزه به دلم مانده است. من مرد سختگیری نیستم اما بعد از 7ماه زندگی مشترک این انتظار زیادی از همسرم نیست.
جناب قاضی باور کنید حق با من است، او اصلاً توجهی به زندگی مشترک ما ندارد یا مدام خانه مادرش است یا با دوستانش بیرون است من هم که از سر کار می‌آیم نه چای آماده است نه غذایی درست کرده و نه محبتی از سمت او می‌بینم.
من همش غذا را بیرون می‌خورم یا در شرکت یا خانه خواهر و برادرم هستم. خانواده‌ام دیگر متوجه شده‌اند و مدام می‌گویند مگر زنت بلد نیست غذا درست کند واقعاً خسته شده ام بهتر است طلاق بگیریم.
زن جوان که بغض گلویش را گرفته بود کمی آب خورد و گفت: این تو هستی که اصلاً توجهی به من نداری، خسته شد‌ه‌ام دیگر نمی‌توانم به این زندگی ادامه دهم اما تا آخرین ریال مهریه‌ام را از تو می‌گیرم. باید تمام ۶۰۰ تا سکه مهریه‌ام را بدهی.
قاضی پرونده که می‌خواست جدال لفظی این زوج را کنترل کند بین حرف آنها پرید و گفت: به این زودی حکم طلاق را صادر نمی‌کنم باید یک ماه به کلاس‌های مشاوره بروید اگر مشکلتان حل نشد آن وقت حکم طلاق را صادر می‌کنم. فعلاً بیایید این صورت‌جلسه را امضا کنید نوبت رسیدگی بعدی است.
نبود شناخت کافی، مسئولیت‌پذیری، بی‌توجهی به زندگی مشترک و تفکیک قائل نشدن بین زندگی متأهلی و مجردی، این روزها باعث شده زوج‌های جوان زیادی مثل این دو زن و شوهر جوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن دچار مشکلات زیادی شوند و طلاق را برای خود راه‌حل مناسبی بدانند.
زوج‌های جوان باید بدانند در زناشویی همه زوج ها مشکلات وجود دارد و آنها باید با تفکر، گفت‌و‌گو و از خودگذشتگی راه‌حلی برای مسائل خود پیدا کنند نه اینکه با بحث، توهین و قضاوت‌های بیجا مشکلات را پیچیده‌تر نمایند.
غذا درست کردن آنقدر موضوع بزرگی نیست که زن و شوهر بخواهند به خاطر آن درخواست طلاق بدهند. زوج‌های جوان اگر می‌خواهند زندگی خوبی داشته باشند باید از این مسائل حاشیه‌ای فاصله بگیرند و واقعیت زندگی مشترک را ببینند و ماهیت آن را به‌درستی درک کنند و با عشق و صداقت زندگی خود را بسازند.

 

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 138 تاريخ : پنجشنبه 23 تير 1401 ساعت: 0:09

به مناسبت هفته ازدواج؛
ضرورت ترویج فرهنگ «ازدواج آسان» /تاثیر سیاست‌های تشویقی چیست؟

تشریفات عروسی

 

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان معتقد است: مشوق‌های ازدواج و فرزندآوری با فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج آسان همچون حذف تشریفات عروسی تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ براساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، جامعه ایران پس از ۱۷ سال، رشد پنج درصدی ازدواج را تجربه کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان هم در یک نشست خبری که ۷ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شد، با اعلام این خبر که نرخ ازدواج در سال ١۴٠٠ برای دومین بار افزایش یافت، تصریح کرد: نرخ ازدواج در سال ٩٩ برابر با ۵۵۶ هزار و ٧٢٨ مورد و در سال ١۴٠٠ برابر با ۵۶٨ هزار و ٩٣٠ مورد برآورد شده است.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی متقی‌فر، مطابق با بررسی‌های انجام گرفته، حذف تشریفات عروسی، مراسم‌ها و هزینه‌های اضافه زوجین یکی از علل اصلی این افزایش ازدواج در جامعه است.

به اعتقاد برخی از کارشناسان حوزه ازدواج عناصر تشویقی به ویژه پرداخت وام ازدواج نیز در این رابطه تاثیرگذار بوده است. اعتباری که از سال ۱۳۹۶ با مبلغ ۱۰ میلیون تومان به ‌روز شد و در سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب به ۳۰ میلیون و ۵۰ میلیون تومان (به هر نفر) با بازپرداخت هفت ساله و بهره چهار درصد افزایش یافت و در دولت مردمی سیزدهم، در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۰ و برای برخی زوجین به ۱۵۰ میلیون تومان رسید.

براساس قانون بودجه، وام ازدواج برای جوانان ازدواج کرده در تاریخ پس از ۱۳۹۷، ۱۲۰ میلیون تومان و برای پسران کمتر از ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال ۱۵۰ میلیون تومان (حداکثر با سفته و یا یک ضامن معتبر) خواهد بود.

حمایتی که دریافت آن با ابلاغ بخشنامه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی آسان‌تر شد؛ بر اساس این ابلاغیه، بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

به گفته برخی از کارشناسان حوزه جمعیت اما سیاست‌های تشویقی نظیر پرداخت وام ازدواج به منظور افزایش ازدواج و فرزندآوری و نهایتا رشد جمعیت، در کنار اشتغال، کاریابی، تناسب درآمد با شغل و در واقع تامین نیازهای زیستی زوجین اثرگذار است.

به باور این صاحب‌نظران، ارتقای وضعیت معیشت و کنترل تورم در یک جامعه می‌تواند سرمایه اعتبارات تشویقی را به سمت هدف از پیش تعیین شده سیاست‌گذاران کشور یعنی جلوگیری از پیری جمعیت در سال‌های آتی سوق دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی متقی‌فر، دبیر ستاد بزرگداشت هفته ازدواج و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره تاثیر عناصر تشویقی بر افزایش ازدواج اظهار داشت: قطعا مشوق‌های ازدواج و فرزندآوری همچون افزایش مبلغ این وام بر افزایش نرخ ازدواج در این ۲ سال تاثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: اما افزایش این تاثیرگذاری مستلزم فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج ساده و حذف تشریفات عروسی است. برگزاری مراسم‌های ساده می‌تواند از ارائه مولفه‌های تشویقی ازدواج نیز اثربخش‌تر باشد.

ضرورت ترویج فرهنگ «ازدواج آسان» /تاثیر سیاست‌های تشویقی چیست؟


متقی‌فر تاکید کرد: پرداخت وام ازدواج و تسهیلات مسکن هم برای تشویق جوانان به تشکیل زندگی مشترک موثر خواهد بود، اما این تسهیلات باید به سهولت در دسترس زوجین قرار بگیرد و قوانین این حوزه به درستی اجرا شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: گاه جوانان برای دریافت وام ازدواج و تسهیلات مسکن و فرزندآوری دچار مشکل شده و این مساله می‌تواند نتایج معکوس به دنبال داشته باشد.

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 21 تير 1401 ساعت: 21:14

افزایش قیمت خدمات تالار‌ عروسی قانونی است؟

 

خدمات عروسی

کارشناس مسائل حقوقی توضیحاتی درخصوص افزایش قیمت خدمات و مغایر با قرارداد منعقد شده در تالار‌ عروسی ارائه کرد.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز خوزستان، ابوالفضل عطازاده با اشاره به افزایش قیمت موادغذایی در ماه‌های اخیر و افزایش هزینه خدمات در تالار‌های عروسی گفت: افرادی که از ماه‌های قبل نسبت به انتخاب غذا، نوع خدمات و پرداخت بیعانه اقدام کرده اند، پس از گذشت مدت‌ها ملزم به پرداخت ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه بیش از مبلغ تعیین شده در قرارداد با تالار می‌شوند.افزایش قیمت خدمات تالار‌ عروسی پس از انعقاد قرارداد قانونی است؟

 

وی افزود: مدیریت تالار قیمت اجناس را براساس مبالغ روز تعیین و تعداد زیادی قرارداد در این رابطه منعقد کرده است و در صورتیکه بخواهیم وی را ملزم به اجرای قرارداد کنیم، نه تنها خدمات دهنده سودی نخواهد برد، بلکه متضرر شده و احتمال ورشکستگی نیز وجود دارد.

 

عطازاده در پاسخ به این پرسش که "آیا می‌توان از مدیریت تالار به دلیل افزایش قیمت‌ها و مغایر با قرارداد منعقد شده شکایت کرد یا خیر؟ " می‌گوید: با توجه به قاعده فقهی نفی عُسر و حَرَج و نظریه تعدیل و با توجه به شرایط غیرقابل پیش بینی و پیشگیری، افزایش قیمت خدمات، قانونی و به حق است.

 

بیشتر بخوانید: برخورد با متخلفان افزایش قیمت خودسرانه کالاها

 

این کارشناس مسائل حقوقی در پایان گفت: باید توجه داشت که در چنین شرایطی مشتری می‌تواند قرارداد را فسخ کرده و مدیریت تالار نمی‌تواند مانع چنین اقدامی شود.

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 185 تاريخ : دوشنبه 20 تير 1401 ساعت: 18:32

حرم مطهر رضوی گل آرایی و آذین بندی شد/‏پذیرایی‬ با بسته‌های متبرک

گل آرایی میز بله برون

هموطن سلام

در آستانه عید سعید قربان و برگزاری مراسم روح‌بخش دعای عرفه، حرم مطهر رضوی مهیای میزبانی از ارادتمندان حضرت ثامن‌الحجج (ع) است.


به مناسبت فرارسیدن دهم ذی‌الحجه؛ عید قربان و آغاز دهه ولایت، تمامی خادمان بارگاه ملکوتی رضوی در تلاش هستند با اتخاذ تمهیدات لازم و آذین‌بندی ویژه، این حریم قدسی بار دیگر به بهترین شکل ممکن پذیرای زائران و مجاورانی باشد که برای قرائت دعای پرفیض عرفه و اقامه نماز این عید بزرگ به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

در این راستا، به همت ۳۴۰ نیروی اداره فرش حرم مطهر رضوی، علاوه بر رواق‌های حرم مطهر امام هشتم (ع)، صحن‌های مرکزی، پیرامونی و حریم حرم نیز برای برگزاری مراسم دعای عرفه فرش‌آرایی خواهد شد چنانکه در مجموع ۲۰۵ هزار مترمربع از اماکن متبرکه رضوی مفروش می‌شود. همچنین با توجه به حضور پرشور نمازگزاران عید قربان، فرش‌آرایی گسترده به این مناسبت انجام می‌شود.

همچنین به مناسبت این عید فرخنده، صحن و سرای رضوی چراغانی و آذین‌بندی شده است که این زیباسازی با نصب ریسه‌های جدید و پرچم‌های رنگی و کتیبه‌های مناسبتی ویژه دهه ولایت در آستانه عید غدیر خم بیشتر خواهد شد تا رنگ و بوی این اعیاد مذهبی، شورونشاط معنوی زائران را دوچندان کند.

گل‌آرایی بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) ویژه دهه ولایت نیز از جمعه ۱۷ تیرماه در آستانه عید قربان آغازشده و در گوشه و کنار این آستان مقدس به‌ویژه در جایگاه‌های برگزاری مراسم می‌توان شاخه‌ها و بوته گل‌های متنوعی را مشاهده کرد.

همچنین به همت معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی با توزیع ۲۰۰ هزار کیک و ۳۵۰ هزار بطری آب‌معدنی از شرکت‌کنندگان در مراسم دعای عرفه در صحن‌ها و رواق‌ها پذیرایی می‌شود.

دو چایخانه حضرت رضا (ع) در صحن کوثر و باغ رضوان نیز پذیرای ارادتمندان حرم ملائک پاسبان رضوی در شب و روز عید قربان است؛ علاوه بر چای متبرک، ۱۰۰ هزار لیوان شربت و ۱۰۰ هزار کیک از طریق نذورات مردمی و مشارکت خیران در این چایخانه‌ها توزیع می‌شود.

همچنین طبخ روزانه غذای متبرک در دو وعده ناهار و شام در مهمانسرای حرم مطهر رضوی هم‌زمان با عید قربان و آغاز دهه ولایت افزایش خواهد یافت.

تنظیف، شست‌وشو و ضدعفونی اماکن متبرکه رضوی به‌خصوص در سطوح و مکان‌های پرتردد به مناسبت برگزاری ویژه‌برنامه‌های عید قربان به‌طور شبانه‌روزی و مستمر زیر نظر کارشناسان بخش بهداشت در حال انجام است.

پیش‌بینی تأمین و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی موردنیاز زائران و مجاوران از قبیل لیوان یک‌بارمصرف، صابون مایع، پلاستیک زباله و… نیز انجام‌شده است. همچنین ۵۰۰ هزار مُهر نماز جدید برای اقامه نماز عید قربان تهیه‌شده تا در مکان‌های برگزاری نماز در دسترس نمازگزاران قرار گیرد.

بخش صندلی چرخ‌دار و زائربرهای برقی حرم مطهر رضوی و تمامی دفاتر شبانه‌روزی این آستان مقدس ازجمله دفاتر پیدا شدگان و خدمات مادر و کودک، دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر امانات وسایل و تحویل صندلی چرخ‌دار امانی و همچنین پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز با تقویت نیرو آماده خدمت‌رسانی به محبان این امام رئوف (ع) در روز عرفه و عید قربان است.

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 224 تاريخ : يکشنبه 19 تير 1401 ساعت: 19:23

گفت و گوی گسترش نیوز با رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران؛
گل های کهنه به عروس و دامادها قالب می شود!

باغ تالار

 

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه: برخی از تالار ها در انتهای باغ خود سردخانه های کوچکی درست کردند. گل مراسمی که تمام می شود را در این سردخانه های می گذارند و دوباره برای مراسم شب بعد استفاده می کنند.


اقتصاد
گل های کهنه به عروس و دامادها قالب می شود!
با شروع کرونا بسیاری از کسب و کارها تعطیل شد. کسبه با مشکلات زیادی در این مدت دست و پنجه نرم کردند که در نهایت خوشبختانه با کاهش موارد ابتلا به این بیماری شرایط به حالت قبلی بازگشت. هر چند که بسیاری از اصناف معتقدند حمایتی از آن ها در این مدت نشد اما همین که به روال قبل بازگشتند، خوب است. اما گویی مردم به آن شرایط عادت کردند و دیگر مراسم های زیادی را در شهر نمی بینیم حداقل با آن جلال و شکوه قبل! در این بین مشاغلی هستند که از بین رفتن مراسم ها برایشان مشکلات زیادی را به وجود آورده است که یکی از آن ها گل فروش ها هستند.

گسترش نیوز در خصوص میزان افزایش قیمت گل و گیاه در سال ۱۴۰۱ و وضعیت این صنف در بازار به گفت و گو با اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران پرداخت.

خبر روز اخبار بورس قیمت دلار امروز
صبحانه محبوب کودکان چند؟
بورس در شهریورماه جان می‌گیرد؟
چه سهامی در بورس سودآوری خواهند داشت؟
اکبر-شاهرخی

شاهرخی در خصوص میزان تقاضا مردم برای خرید گل و گیاه با توجه به کاهش کرونا و برگزاری مراسم ها اظهار داشت: میزان تقاضا نسبت به سال گذشته بسیار کم شده است. هیچ خبری نیست و این خیلی بد است.

وی با اشاره به علت های کمبود تقاضا در بازار گفت: میزان تولید بالا رفته و در نتیجه قیمت گل ارزان است اما خریدار نیست. با وجود وضعیت اقتصادی مردم انقدر خرجشان زیاد است که به خرید گل نمی رسد.

گل چقدر گران شد؟
رئیس اتحادیه گل و گیاه پیرامون افزایش قیمت گل در سال جاری بیان کرد: قیمت رز حدود ۳ سال است که ۳۰ تومان است و افزایش قیمتی نداریم. تنها دو روز در سال روز مادر و پدر، افزایش قیمت گل و گیاه را مشاهده می کنید. هر چند که روز مادر و پدر و نوروز امسال افزایش قیمتی نداشتیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران همچنین گفت: افزایش قیمت در این دو مناسبت سال به دلیل کمبود است و چون امسال کمبود نداشتیم در نتیجه افزایش قیمتی نبود. زمانی که کرونا کم شد، گل بسیار فراوان بود. اما با شرایط فعلی عروسی ها، دورهمی ها و مراسم های مختلف کم شده است. دیگر مردم برای مناسبت های مختلف گل خریداری نمی کنند.

تالاری ها زرنگ شدند!
شاهرخی در خصوص تاثیر برگزاری مراسم های عروسی بر میزان فروش گل گفت: تالاری ها زرنگ شده اند. برخی از تالار ها در انتهای باغ خود سردخانه های کوچکی درست کردند. گل مراسمی که تمام می شود را در این سردخانه های می گذارند و دوباره برای مراسم شب بعد استفاده می کنند. در برخی موارد از گل یک مراسم تا یک هفته استفاده می کنند. الان شما به هر تالاری بگویید گل مراسم را خودم می آورم نمی پذیرد. این موضوع در صنف ما بسیار تاثیر دارد و از دو سو به صنف ما آسیب می زند؛ کاهش فروش و بیکاری افرادی که گل آرایی می کنند.

گل آرایی ماشین عروس
وی همچنین در ارتباط با گل آرایی ماشین عروس نیز گفت: برخی تالارها ماشین عروس را روی قرارداد خود دارند. گل فروش ها ماشین عروس بسیار کمی را درست می کنند. گل فروش های ما به دلیل رقابت با باغداران و تالارها قیمت های بسیار کمی دارند. در خصوص این موضوع با اتحادیه تالارداران صحبت کردیم و این مشکل حل نشده است.

گل های زییای اینترنتی که چشمانمان را خیره می کند
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در خصوص فروش گل در فضای مجازی اظهار داشت: فروش گل به صورت اینترنتی مشکلات ایجاد کرده است و بابت آن به اتاق اصناف شکایت کردیم که باید این روش فروش نیز زیر نظر اتحادیه باشد. هیچ یک از فروش گل های اینترنتی زیر نظر اتحادیه نیست. شکایت از این افراد به دلیل عدم کیفیت و تفاوت با عکس ارائه شده بسیار زیاد است اما کاری از دست ما بر نمی آید. مردم اگر از یک گل فروشی با جواز خرید کنند و شکایتی داشته باشند تنها با ارائه عکس قیمت گل را اعلام میکنیم. سپس گل فروش را به اتحادیه می آوریم تا بقیه پول گل را پرداخت کند و در صورت عدم پرداخت مغازه وی بسته می شود.

سبد های گل کنار خیابان
شاهرخی با توجه به افزایش گل فروشی های خیابانی در تهران به خصوص در مناطق بالا اظهار داشت: ما با شهرداری ها مشکل داریم. یکسری ماشین ها در مناطق بالای شهر به صورت دستفروشی سبد های گل می فروشند. شهرداری از این افراد پول می گیرد تا افراد در آن محل گل بفروشند. این گل ها کیفیت ندارد و از جوی آب کنار خیابان استفاده می کنند. تمام مغازه داران ما به علت استفاده از کولر گازی قبض برق سنگینی دارند تا گل ها خراب نشود. حالا روی ماشین گل می گذارند به نظر شما چیزی از این گل باقی می ماند؟ در نتیجه باعث بدنامی گل فروشان می شود چون هیچکس بیان نمی کند از دستفروش خرید کردند. ما فقط میخواهیم گل را بفروشیم و اگر این کار را نکنیم خراب می شود. در نتیجه گران فروشی نداریم و گل با کیفیت به مشتری ارائه می کنیم.

گل های مسیر بهشت زهرا
وی با اشاره به فروش گل ارزان قیمت تر در مسیر بهشت زهرا نیز بیان‌کرد: هیچ یک از گل فروش های این مسیر زیر نظر اتحادیه نیستند و باید عضو اتحادیه شوند هر چند که فروش آن ها تنها در ۲ روز آخر هفته است.

شاهرخی همچنین بیان کرد که خوشبختانه علاقه مردم به گل های ریشه ای بیشتر شده است و دیگر برای هدیه این گونه گل ها را انتخاب می کنند.

وضعیت صادرات گل
وی در خصوص وضعیت صادرات گل به کشور های اطراف گفت: بعلت اینکه قیمت گل در ایران از قیمت جهانی نیز ارزان تر است از صادرات آن استقبال میشود. کشور ما به عراق، اربیل ، بغداد، آذربایجان صادردت گل داشته است.

اتحادیه ها امضاء طلایی ندارند
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در پایان ضمن اعلام هزینه لازم‌برای احداث یک گل فروشی اظهار داشت: کمترین متراژ مورد نیاز برای فعالیت در این صنف ۱۲ متر است.‌ اگر فردی بخواهید مغازه احداث کند گل فروشی کمترین سرمایه را می خواهد.صرف نظر از اجاره که بستگی به منطقه آن دارد، فرد می تواند با ۳ میلیون تومان یک مغازه را پر گل و شروع به کار کند‌. برای گلفروشی نیاز به دکور خاصی نیست. همچنین لازم میدانم تا اعلام کنم، متراژ مغازه ها به اختیار اتحادیه ها نیست و اتحادیه ها امضاء طلایی ندارند.

 

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 198 تاريخ : شنبه 18 تير 1401 ساعت: 19:04


نگاهی به موانعی که آمار ازدواج را کاهش داده‌است | هزینه‌های سنگین برای آغاز زندگی

 

خدمات مجالس عروسی

نگاهی به موانعی که آمار ازدواج را کاهش داده‌است | هزینه‌های سنگین برای آغاز زندگیسیر نزولی ازدواج ها در حالی است که بسیاری از مجالس عروسی همچنان به همان سیاق روزگار حکومت کرونا برگزار می‌شوند، ازاین رو باید به دنبال علل دیگری برای کاهش آمار ازدواج باشیم؛ عللی که همگی در گرانی‌های اخیر ریشه دارند.
یلدا مهدوی | شهرآرانیوز؛ حدود دو دهه است که ازدواج جوانان به فهرست دغدغه‌های نخست کشور افزوده شده است؛ درست از زمانی که جمعیت جوان متولد دهه ۶۰ به سن ازدواج رسید. از آن زمان تا امروز هنوز بسیاری از متولدان این دهه ازدواج نکرده اند. این مشکل و دغدغه همچنان باقی است، حالا که متولدان دهه ۷۰ نیز به این جمع اضافه شده اند. بر اساس آماری که مهدی متقی فر، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، دی ماه سال گذشته به رسانه‌ها داد حدود ۱۲میلیون و۸۰۰هزار جوان ایرانی در سن ازدواج هستند که بنا بر ادعای همین مسئول حدود ۵ میلیون نفر آن‌ها متولدان دهه ۶۰ هستند.

دو سال اخیر، اما قدری شرایط تغییر کرد و آن افزایش آمار ثبتی ازدواج بود؛ افزایشی که چندان دوام نیاورد و بلافاصله با کم رنگ شدن کرونا، سیر نزولی خود را آغاز کرد. این سیر نزولی در حالی است که بسیاری از مجالس عروسی همچنان به همان سیاق روزگار حکومت کرونا برگزار می‌شوند، ازاین رو باید به دنبال علل دیگری برای کاهش آمار ازدواج باشیم؛ عللی که همگی در گرانی‌های اخیر ریشه دارند.

عمر کوتاه سال طلایی ازدواج
سال ۱۳۹۹، سال طلایی ازدواج در ایران بود و آمار ثبت ازدواج در کشور پس از ۱۷ سال بالاخره صعودی شد. جامعه شناسان این اتفاق را پیامد حضور کرونا در ایران می‌دانند. سبک زندگی خیلی‌ها با حضور کرونا دستخوش تغییرات شد. دراین راستا سبک عروسی‌ها نیز تغییر کرد و مجالس بزرگ آن به جمع‌های خودمانی و کوچک دو خانواده عروس و داماد تقلیل یافت و بسیاری از هزینه‌های سنگین مراسم عروسی نیز حذف شد. حالا و در دورانی که کرونا عقب نشسته دوباره آمار ازدواج نیز عقب نشینی کرده است. این در شرایطی است که عروسی‌ها با همان سبک و سیاق مختصر و ساده دوران کرونا ادامه دارد، اما افزایش هزینه‌های مسکن و لوازم خانه به عنوان دو چالش اصلی جوانان در امر ازدواج، اجازه نمی‌دهد که تعداد همین مراسم مختصر افزایش داشته باشد.

دست خالی نمی‌توان داماد شد
حمید متولد سال ۱۳۶۹ و نیروی پذیرش یکی از هتل‌های مشهد است. او از آن‌هایی است که برای ازدواج «نه» می‌آورد و اصلی‌ترین دلیلش برای ازدواج نکردن به شرایط اشتغالش ارتباط دارد. او می‌گوید: تا کار نباشد و پولی نداشته باشی، نمی‌توانی ازدواج کنی. واقعا چه کسی می‌تواند دست خالی داماد شود؟ با شروع کرونا یک سالی بیکار بودم. هتل مسافری نداشت و خیلی از نیرو‌ها تعدیل شدند. من هم جزو آن‌ها بودم. بعد کلی دوندگی و فعالیت دوباره توانستم در هتل دیگری کار پیدا کنم.
او ادامه می‌دهد: حتی اگر هزینه‌های بالای زندگی مشترک را هم در نظر نگیریم، حداقل باید دو سال کار کنم و هیچ خرجی نکنم تا بتوانم حداقل پس اندازی داشته باشم و برای یک مراسم عقد ساده پا پیش بگذارم.

رهن خانه پول ۲۰ ماه کارکردن من است
محمد کارگر یکی از شرکت‌های تولید و پخش کیک استان است. حقوقش با همه اضافه کاری‌هایی که دارد و بعد از افزایشی که امسال اعمال شده بازهم به ۱۰ میلیون تومان نمی‌رسد. مسکن دلیل اول محمد سی ساله برای به تأخیرانداختن ازدواج است. او مسکن را برای جوانان به دردی تشبیه می‌کند که با وجود همه قول‌های مسئولان هنوز درمان قاطعی برایش پیدا نشده است. او قبل از هر چیز برای ازدواج نکردن به شرایط اجاره خانه‌ها اشاره می‌کند؛ شرایطی که به گفته او حداقل نیمی از حقوقش را می‌بلعد.

او می‌گوید: اگرچه هزینه درمان و خوراک و پوشاک نیز جزو هزینه‌های اصلی زندگی است، اما اگر مشکل مسکن جوان‌ها حل شود، خیلی از آنان به خانه بخت می‌روند.
محمد اضافه می‌کند: الان حداقل مبلغی که یک جوان باید برای رهن یک واحد داشته باشد، ۲۰۰ میلیون تومان است؛ این یعنی بیش از بیست ماه حقوق خالص من. برای همین فکر می‌کنم مسکن مشکل اول جوان‌های ماست و برای همین خیلی‌ها سمت ازدواج نمی‌روند یا آن را به تأخیر می‌اندازند.

مسئولان دوندگی‌های وام ازدواج را می ‎بینند؟
اکرم عید فطر امسال در ۲۸ سالگی ازدواج کرده است و حالا در یکی از دفتر‌های بیمه کار می‌کند. او از گرانی‌هایی می‌گوید که شروع زندگی مشترک او و همسر ۲۹ ساله اش را به تأخیر انداخته بود. می‌گوید: خواهر بزرگم سال ۹۳ ازدواج کرد و خانواده ام به او یک سرویس چدنی و یک سرویسی مسی دادند تا چند سالی از خرید قابلمه راحت باشد، اما برای من همه چیز فرق کرد و خانواده ام عملا امکان فراهم کردن جهیزیه‌ای همچون جهیزیه خواهرم را نداشتند.

او اضافه می‌کند: قیمت‌ها طوری است که مجبور بودم به جای سرویس فقط یک قابلمه و فقط در حد کارراه اندازی بردارم. اول تیرماه حقوق دو ماه را برداشتم و به بازار رفتم. بماند که خبری از خریدوفروش نبود و بیشتر افرادی که آنجا بودند مثل من فقط قیمت‌های را می‌پرسیدند و خریدی نمی‌کردند، اما درهرحال یک سرویس قابلمه ۲۰ پارچه گرانیتی متوسط را گرفتم به ۱۲ میلیون تومان؛ باورتان می‌شود یک سرویس قابلمه به اندازه دو ماه حقوق من است؟
او همچنین همراه نبودن سیاست‌های کشور با جوانان را دلیل تأخیر ازدواج می‌داند و می‌گوید: مسئولان همه جا از تسهیلگری در امر ازدواج می‌گویند، اما کجا هستند که ببینند با وجود همه حرف هایشان گرفتن یک وام ازدواج چقدر دوندگی و اذیت دارد.

انگار عروسی به سبک دهه ۶۰ هم جواب نمی‌دهد
مریم و عماد هم که اسفندماه سال گذشته به خانه بخت رفته اند، سنشان از ۲۵ سال بالاتر نیست و تقریبا همان مشکل‌ها را دارند. آن‌ها برای گریز از هزینه‌های سرسام آور ازدواج تلاش کرده اند همه چیزشان را به ساده‌ترین شکل ممکن برگزار کنند، از جمله مراسم عروسی را که فقط با حضور پنجاه نفر برگزار شده است.
آن طور که مریم می‌گوید فقط خانواده‌های عروس و داماد بودند و بزرگ تر‌های فامیل. او ادامه می‌دهد: عروسی را داخل منزل عموی داماد گرفتیم، مشابه عروسی‌های دهه ۶۰.

او از ازدواج یکی از دوستانش می‌گوید که مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) و درست با همان پنجاه مهمان برگزار شده است، اما در یک رستوران؛ «آن‌ها در فامیل خود منزلی نداشتند که بشود همین تعداد مهمان را جا داد برای همین مراسم مختصرشان را در یک رستوران برگزار کردند. هزینه شام مراسم دوستم با میوه و شیرینی شده بود ۳۰ میلیون تومان. ۱۷ میلیون تومان هم پول حلقه‌های طلایشان شده بود و ۳ میلیون تومان هزینه دسته گل کوچک و تزئینات سر سفره عقدشان.»
او با بیان اینکه انگار عروسی به سبک دهه ۶۰ هم جواب نمی‌دهد، می‌گوید: گرانی همه جا هست و با این وضعیت خیلی از جوانان حتی امکان برگزاری یک مراسم ساده عروسی را ندارند. این است که ازدواج را به فردا می‌اندازند.

غول‌های ازدواج
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خردادماه امسال هنگامی که مهم‌ترین عوامل افزایش سن ازدواج را مورد بررسی و واکاوی قرار داد، چهار علت اول ازدواج نکردن بهنگام جوانان را بالا بودن هزینه‌های آغاز زندگی، هزینه بالای مسکن، بیکاری و نداشتن شغل و پیدانکردن گزینه مناسب ازدواج  بیان کرد.

 

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 113 تاريخ : چهارشنبه 15 تير 1401 ساعت: 19:21

جشن تولد سگ مرد پولدار هندی

برگزاری مراسم تولد

کلیپ کوتاه منتشر شده از یک جشن تولد لاکچری با کلی ریخت و پاش در حضور جمعیتی چند هزار نفری، هر بیننده‌ای را به این تصور میرساند که مراسم در حال برگزاری قطعا جشن تولد یک شاهزاده یا مقام مهم دولتی است.
جشن تولد سگ مرد پولدار هندی

بورس نیوز: این روز‌ها که مشکلات اقتصادی و فقر در بسیاری از مناطق دنیا، زندگی را برای مردم دشوار ساخته است، انتشار ویدئو و تصاویر جشن تولد لاکچری یک سگ قطعا خوشایند نیست؛ جشن تولیدی که مختصر جزئیات منتشر شده اش را در این بخش از نمناک خواهید خواند.

کلیپ کوتاه منتشر شده از یک جشن تولد لاکچری با کلی ریخت و پاش در حضور جمعیتی چند هزار نفری، هر بیننده‌ای را به این تصور میرساند که مراسم در حال برگزاری قطعا جشن تولد یک شاهزاده یا مقام مهم دولتی است. اما ماجرا پس از چند ثانیه روشن می‌شود و ظاهر شدن یک سگ با کلاه بنفش رنگ، لباس‌های ساتن و گران‌قیمت پشت کیک بزرگ تولد همه چیز را فاش میکند. بله این جشن تولد پر ریخت و پاش، جشن تولد سگ یکی از ثروتمندان هندوستان است که با این عظمت و شکوه در حال برگزاری است.

قسمت‌هایی از این ویدیوی جشن تولد که در فضای مجازی منتشر شده است، نشان میدهد در آن مردی در حال بریدن کیک ۱۰۰ کیلوگرمی برای سگش است. واکنش‌ها به این جشن تولد بیش از آنکه مثبت و خوشایند باشد، منفی و تند بود و اغلب کاربران فضای مجازی با دیدن صحنه‌های این جشن تولد خبرساز، از نادرست بودن این نوع هزینه‌ها در شرایط فعلی جهان گفتند و از آن به شدت انتقاد کردند.

براساس اطلاعات منتشر شده تولد، وزن کیک تولد این سگ خانگی، ۱۰۰ کیلوگرم بوده است و توسط بهترین قناد‌ها آماده شده است. نکته جالب توجه دیگر در این جشن تولد، تعداد زیاد میهمانان بود که ۴۰۰۰ نفر گزارش شده است.

 

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 14 تير 1401 ساعت: 19:34

برگزاری سمینار همسان سازی مربیان والیبال در سطح استان سیستان و بلوچستان


برگزاری سمینار

سمینارهمسان سازی مربیان والیبال در سطح استان سیستان و بلوچستان استان با حضور بیش از 20 نفر از مربیان فعال زاهدان برگزار شد.




گیتی آنلاین- مسیول  روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان، گفت: سمینار همسان سازی مربیان والیبال استان با حضور بیش از 20 نفر از مربیان فعال زاهدان با اهدای گواهی 8 ساعت امتیاز فدراسیون با مدرسی دوره امید امیاری و کمک مدرسین زهرا عربشاهی و نعیم براهویی در سالن هفتم تیر زاهدان برگزار شده است.


 شیخی افزود: این سمینار طبق بخشنامه فدراسیون بصورت استانی اجرا خواهد شد که با توجه به وسعت استان برای استفاده بهینه همه مربیان استان در نظر گرفته خواهد شد.


وی تصریح کرد: ️ همچنین سمینار اخرین قوانین داوری و هم سانسازی مربیان استات (بخش دوم ) در زابل به مدرسی امید امیاری و عربشاهی در مربیگری مهدیخانی در داوری با شرکت 40 نفر از مربیان و داوران شهرستانهای حوزه سیستان نیز به همت هیات والیبال استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است.


️ لازم به ذکر است؛ بزودی سمینار همسان سازی مربیان در بخش سوم برای مربیان حوزه بلوچستان برگزار خواهد شد.



 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 13 تير 1401 ساعت: 20:25

رزرو بهترین باغ تالار در تهران با تخفیفات ویژه

باغ تالار مختلط شرق تهران

همشهری آنلاین

انجام مقدمات عروسی علاوه بر هیجان انگیز بودن ممکن است در برخی از موارد بسیار سخت و زمان‌بر باشد. یکی از مهم‌ترین امور در فراهم کردن مراسم عقد و عروسی رزرو بهترین تالار یا باغ تالار با شرایط هر فرد است.



باغ تالارهای زیادی برای برگزاری مراسم عروسی وجود دارند که زوج‌های جوان می‌توانند یکی از آنها را برای برگزاری این جشن باشکوه و به یادماندنی انتخاب نمایند.

همه زوج‌ها تمایل دارند این روز به‌یادماندنی به بهترین شرایط برگزار شود ازاین‌جهت یک برنامه‌ریزی مناسب و دقیق می‌تواند باعث شود تا استرس شما در مراسم عروسی کاهش‌یافته و در بهترین شرایط برای شما رقم بخورد که انتخاب باغ تالار در رأس امور قرار دارد.

باغ تالار

یکی از راه‌هایی که می‌تواند باعث شود تا به‌راحتی مجموعه دلخواه خود را بیابید استفاده از سایت تالارکده به نشانی است. این سایت با معرفی تالارها، باغ تالارها، سالن‌های عقد و دیگر خدمات دهندگانی عروسی کار شما را جهت یافتن مکان مناسب برای جشن عقد یا عروسی راحت نموده است. با جستجو در این سایت می‌توانید مکان مناسب و ایده آل خود را بر اساس نیاز، منطقه، سطح قیمت و دیگر معیارهای خود انتخاب نمایید.

برخی از این تالارها یا باغ تالارها تخفیفات ویژه‌ای را برای کاربران سایت تالارکده در نظر گرفته‌اند که این امر باعث می‌شود هزینه‌های شما جهت برگزاری مراسمی خوب و مناسب کاهش یابد.

شما می‌بایست مدت‌ها قبل از تاریخ مدنظر خود اقدام به برنامه‌ریزی برای جشن عروسی خود داشته باشید. این زمان ممکن است برای همه یکسان نباشد و برای برخی از افراد چند هفته یا برای بعضید چندین ماه به طول بیانجامد. اما بسیاری از کارشناسان و خدمات دهندگان مجالس بر این عقیده هستند که برنامه‌ریزی برای این جشن خاص به بهترین شکل حدوداً یک سال زمان می‌برد.

بهتر است یک سال قبل از برگزاری جشن عروسی توافقات اصلی انجام شود. در این مدت زوجین زمان لازم را دارند تا بهترین باغ تالار یا مکان ایده آل خود را بیابند و برای رزرو مجموعه دلخواه اقدام نمایند. درصورتی‌که تاریخ خاص مثل اعیاد مذهبی یا روزهای خاص مد نظرات است بهتر است در سریع‌ترین زمان تالار یا باغ عروسی دلخواه خود را رزرو نمایید. از سوی دیگر مذاکره با آتلیه عکاسی و انتخاب مکان و لوکیشن ایده آل برای عکاسی ممکن است زمان‌بر باشد. انتخاب یک آرایشگر حرفه‌ای و لباس عروس و دیگر امور زمان برو بوده و نیاز به‌وقت زیاد است.

چطور می توانید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید؟
در درجه اول سعی کنید به جدول زمان‌بندی خود پایبند باشید. می‌توانید از یک شرکت خدمات دهنده مجالس عروسی کمک بگیرید و بخش اصلی برنامه‌ریزی عروسی خود را به آنها بسپارید. آنها با در اختیار داشتن بهترین باغ تالارها و لوکیشن های مختلف کلی امور را به بهترین شکل رقم می‌زنند و استرس شما را نسبت به برگزاری یک مراسم جشن عقد یا عروسی در تالار یا محضر عقد مناسب آسوده می‌نمایند. اما درصورتی‌که بودجه کافی جهت این امر ندارید می‌توانید وب‌سایت تالارکده که چک‌لیست کارهای عروسی را به شما می‌دهند مراجعه کرده و برنامه‌ریزی داشته باشید.

باغ عروسی تالار تهران

در ادامه به برخی از ویژگی‌های یک باغ تالار می‌پردازیم و دلیل این موضوع که چرا یک باغ برای مراسم عروسی مناسب است و چه نکاتی را باید رعایت نمود را موردبررسی قرار می‌دهیم.

فضاهای باز باغ تالار و لوکیشن های متعدد و زیبایی‌های طبیعی
طبیعت و فضای باز موجود در باغ تالار بسیار چشم‌نواز هستند. حسی که از طبیعت و گیاهان و منظره‌های سرسبز القا می‌شود با هیچ دیزاین و طراحی امروزی قابل قیاس نیست. این فضاها به‌صورت طبیعی دیزاین شده‌اند و با کمک اکسسوری های لوکس زیبایی بیشتری را در بر خواهند داشت. مهمانان شما هرگز در طول مراسم خسته نخواهند شد و از فضاهای تکراری مدرن در شهر دور شده و در این فضا لحظات خاص و زیبایی را سپری می‌نمایند.

روف گاردن ایده‌ای دیگر برای برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی

یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌تواند مراسم‌های عروسی و عقد خود را برگزار نمایید روف گاردن است. درصورتی‌که مراسم شما در فصول بهار و تابستان است استفاده از روف گاردن است. اگر مراسم شما یک جشن عقد است و تعداد مهمانان شما کم است بهتر است از سالن عقد روف گاردن استفاده نمایید. بادهای ملایم و پرتوهای نور خورشید، حس شادابی و ظرافت را به همراه خواهد داشت.

حال و هوای متفاوت در مراسم عروسی فضای باز باغ تالار
شاید بسیاری از زوج‌ها تمایل داشته باشند که مراسم عروسی آنها به شکل و شرایط خاص و متمایزی برگزار شود. استفاده از یک باغ تالار بهترین فرصت است برای اینکه خاطرات زیبا و خاصی را در این روز شیرین در اذهان مهمانان خود رقم بزنید. فضای خاص و بی‌نظیر باغ تالار با کمترین زحمت این حس را به مراسم شما می‌بخشد و باعث زیبایی‌های بیشتر مراسم شما می‌شود.

عروسی در بهترین باغ تالارهای تهران

در تهران فضاهای زیادی جهت برگزاری مراسم عروسی وجود دارد. باغ تالارها به دلیل وسعت و فضای سبز عموما در حومه تهران قراردارند. در حومه تهران، باغ تالارهای شهریار طرفداران زیادی را به خود اختصاص داهد است. از محدوده های اطراف تهران که باغ های زیادی را به خود اختصاص داده می توان به احمدآباد مستوفی نیز اشاره نمود.

ایرانی ها عاشق تفریح ​​هستند و یکی از چیزهایی که آنها را بسیار به وجد می آورد عروسی است. اما وقتی صحبت از سنت های عروسی می شود، ایرانی ها تشریفات زیادی دارند. با این حال، این سنت ها ممکن است از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشد، اما بسیاری از مراحل یکسان هستند. مراسم عروسی در ایران سنت های زیادی دارد که خانواده ها باید به انجام آن توجه کنند. در این مقاله به صورت خلاصه این رسوم را بیان می کنیم.

بهترین باغ تالار

از خواستگاری تا عروسی

در همان مرحله اول خانواده داماد برای خواستگاری به خانه عروس می روند. با این حال، این شب خواستگاری ویژه سنت هایی دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت. خانواده داماد باید با شیرینی و گل وارد خانه شوند. خانواده ها همدیگر را می شناسند و درباره آینده زوج جوان بحث می کنند. معمول است که فقط والدین و پسرشان برای خواستگاری یا گاهی با پدربزرگ و مادربزرگ نیز مراجعه می کنند. بسیاری از خانواده‌ها معتقدند که در مراسم خواستگاری یک بزرگ‌تر وجود دارد که از طرف خانواده داماد به نشانه احترام صحبت کند. در پایان، اگر پاسخ "بله" است، آن وقت است که کار واقعی شروع می شود. خانواده عروس خانواده داماد را به خانه خود دعوت می کنند تا در مورد ازدواج به طور جدی تر صحبت کنند. این مرحله بله برون نام دارد.

در مرحله دوم سنت های ازدواج افراد بیشتری دعوت می شوند. احتمالاً خاله‌ها و خاله‌های عروس و داماد در شب «بله برون» حضور دارند تا ببینند عزیزشان با چه کسی ازدواج می‌کند و درباره عروسی و آینده زوج صحبت کنند. در این سنت، مادر پسر انگشتری را به عنوان نماد تعهد به دختر می دهد.

بله برون یعنی "بله گرفتن قطعی از عروس خانم" است. «مهریه» از دیگر مواردی است که در این مهمانی به آن پرداخته خواهد شد. مهریه قولی است که داماد در صورت طلاق به عروس می دهد. معمولا مهریه از سکه های طلا یا خانه تشکیل شده است. هر دو خانواده بحث می کنند که چه تعداد سکه باید نوشته شود و چه چیز دیگری باید به عنوان یک برگه قانونی اضافه شود. این یک توافق بین خانواده ها است و باعث می شود خانواده عروس نسبت به آینده دخترشان احساس امنیت کنند.

تشریفات عروسی واقعی - دو نفر خواهند بود

در ایران دو مراسم معمول است. مراسم اول عقد نام دارد که در آن زوج جوان شرعاً زن و شوهر می شوند. این مراسم معمولا از ظهر تا شب برگزار می شود. آب میوه و شیرینی برای میهمانان سرو می شود و حداکثر ۵-۶ ساعت است. همچنین عاقد چند آیه از قرآن کریم را می خواند و از عروس می پرسد: آیا موافقید؟ سپس بعد از سه بار پرسیدن، عروس می گوید بله.

آوردن هدیه برای عروس به عنوان مهمان معمول است. این هدایا بیشتر شامل جواهرات طلا، پول یا سکه های طلا می شود. این مراسم مانند یک جشن نامزدی بزرگتر و رسمی تر است زیرا عروس و داماد اکنون به طور رسمی ازدواج کرده اند. با این حال، زندگی زناشویی از اینجا شروع نمی شود. در این مرحله فقط به هم نزدیک می شوند تا مدت بیشتری با هم باشند و برای مراسم عروسی واقعی آماده شوند.

عروسی – جایی که مرغ عشق ها سرانجام به خانه خود می روند

مراسم دوم، عروسی واقعی «عروسی» نام دارد. معمولا بعد از یک سال یا بیشتر از مراسم عقد برگزار می شود. حدود ساعت ۷ بعد از ظهر شروع می شود و بسته به نوع عروسی، مهمانان و فرهنگ خانواده ممکن است تا ساعات ابتدایی بامداد ادامه یابد. برخی از خانواده ها برای یک عروسی بزرگ با صدها نفر از جمله دوستان، خانواده ها و همکاران برنامه ریزی می کنند. آنها یک جشن بزرگ در تالار یا باغ تالار برگزار می کنند. اما برخی خانواده ها هستند که عروسی های کوچک را فقط با اقوام و دوستان نزدیک ترجیح می دهند. آنها برای یک مهمانی کوچک دور هم جمع می شوند.

 

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 13 تير 1401 ساعت: 2:16

خفن‌ترین عکس‌های مراسم نامزدی معرفی شد

 

برگزاری مراسم نامزدی

عکاسی هنری است که زیر شاخه‌های تخصصی فراوانی دارد و تعداد زیادی عکاس در سراسر دنیا در هر کدام از این زیرشاخه‌ها به فعالیت مشغولند.



به گزارش سایت طلا، عکاسی هنری است که زیر شاخه‌های تخصصی فراوانی دارد و تعداد زیادی عکاس در سراسر دنیا در هر کدام از این زیرشاخه‌ها به فعالیت مشغولند.

یکی از این زیرشاخه‌ها که شاید بسیاری بیشتر آن را حرفه و شغل بدانند تا هنر، عکاسی از مراسم عروسی، نامزدی و مانند این‌هاست.


موسسه جونباگ هر سال یک رقابت عکاسی برای انتخاب برترین عکس‌های مراسم و دوران نامزدی برگزار می‌کند و هزاران عکاس از سراسر دنیا برترین آثارشان را برای دیده شدن و مورد داوری قرار گرفتن به این موسسه ارائه می‌دهند.

با هم تعدادی از برترین عکس‌های رقابت امسال را مرور می‌کنیم با این امید که مورد پسندتان واقع شود.

1. عکاس این عکسِ زیبا و رمانتیک ارلاندو سوارز است. او به عنوان عضوی از موسسه عکاسی ویریدیان در آتلانتا در ایالت جئورجیا این عکس را گرفته است. بسیاری از مخاطبان این عکس را شبیه به عکس‌های سیاه وسفیدی دانسته‌اند که بعدها رنگی شده است. پس زمینه تیره و استفاده از تکنیک‌های خاص عکاسی به خوبی حس جدایی از دنیا و یکی شدن زوج جوان را به بیننده القا می‌کند.



2. عکاس این عکس مارسلا لِین است و او این عکس سحرآمیز را در منطقه فِیربنک در ایلات آلاسکای آمریکا گرفته است. سوژه عکس یا همان عروس و داماد آینده با وجود قرار گرفتن در خط مرکزی عکس، تنها بخش کوچکی از حجم عکس را اشغال کرده‌اند و عکاس با بهره‌گیری از زیبایی‌های طبیعی مانند شفق قطبی و آسمان زیبای آلاسکا، سحرآمیز بودن لحظه پیوند مرد و زن را به یاد بیننده می‌آورد.



3. این عکس اثبات کننده این نکته است که اگر برای هر کاری سراغ فرد متخصصِ آن کار بروید، از نتیجه راضی خواهید بود. عکاس بدون در اختیار داشتن مناظر طبیعی خارق‌العاده و یا حتی لباس‌های خاص و پس زمینه عجیب و غریب، عکسی گرفته که هربار چشمتان به آن بیفتد به یاد شیرینی عشق و طعم منحصر بفردِ دوران نامزدی و آشنایی می‌اندازد. لِوانا سینتیا این عکس را در منطقه سینکرا گرفته است.



4. کریستی بوترایت از موسسه عکاسی استوری در اوکلاهاما این عکس زیبا را گرفته است. عکاس با بهره بردن از کمترین وسایل صحنه و در نهایت سادگی، یک قاب زیبا خلق کرده است.





5. این عکس محصول دوربین سیریانا سینگ و بِن لِین از موسسه عکاسی تینتد است. تیم عکاسی با وجود حضور سوژه در نیوزلند و دسترسی به برخی از شوکه کننده‌ترین مناظر طبیعی، ترجیح داده قابی خلوت انتخاب کند و تاکید عکس را روی زوج جوان بگذارد.



6. یک عکس ساده و بی آلایش که به خوبی از عهده وظیفه‌ای که باید انجام می‌داده برمیاید. به نظرم ممکن نیست چشمِ فردی به این عکس ساده بیفتد و بی‌درنگ خاطرات شیرین دوران نامزدی و آشنایی در ذهنش زنده نشود. دورانی که شاد بودن، وسایل مورد نیاز فراوانی نداشت و نگاه به فرد مورد علاقه‌تان یا حس کردن سنگینی دستش روی شانه‌هایتان تمام چیزی بود که برای شاد بودن احتیاج داشتید. عکاس عکس اینا یاسینسکا از موسسه‌ عکاسی یاسینسکاست.



7. دورانی که برای از ته دل خندیدن فقط به یک موتور وسپای ارزان قیمت احتیاج دارید و البته فردی که از ته دل دوستش داشته باشید. این عکس نه پس زمینه خاص و ویژه‌ای دارد و نه نورپردازی عجیب و غریب، حتی اگر به لباس‌های سوژه‌ها توجه کنید متوجه خواهید شد که احتمالا در خانه همه ما چنین البسه‌ای پیدا خواهد شد. با این وجود کافی است نگاهی به لبخند زوج جوان بیندازید و بی‌اختیار لبخند بزنید. عکاس کالوین سِتیاوان است و عکس در باندونگِ ندونزی گرفته شده است.



8. این بار عکاس نهایت بهره را از پس زمینه خاصِ باغِ نوگوچی در کالیفرنیای آمریکا برده است و دیگر خبری از سادگی و لبخند‌های از ته دل نیست. عروس و داماد حتی چهره‌ای جدی دارند تا در کنار منظره خاص و تصویر اسمان، شانس مشاهده یک عکس خاص را به ما بدهند.



9. عکاس این عکس آندره تِی است و عکس در منطقه هندوستان کوچک در کشور سنگاپور گرفته شده است. عکاس ایده متفاوت و مینی مالیستی برای ثبت عکس نامزدی داشته و با وجود پنهان بودن صورت سوژه‌ها، عکس از پسِ وظیفه تعریف کردن داستان یک عشق به خوبی بر میاید.

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 215 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 19:17

جنجال در عروسی/ پسرعموی عروس دست عروس خانوم را گرفت و داماد زد به سیم آخر!
 

دی جی عروسی

جنجال در عروسی/ پسرعموی عروس دست عروس خانوم را گرفت و داماد زد به سیم آخر!

عروس و داماد بر سر مختلط بودن مراسم ازدواجشان تفاهم کرده بودند اما درست در اوج مراسم، داماد با حرکتی غیرقابل انتظار، مسیر مراسم را تغییر داد.



به گزارش فرتاک نیوز،
رسم و رسومات برگزاری مراسم ازدواج در همه جای دنیا یکسان نیست و مردم هر منطقه به شیوه ی سنتی خود این مراسم را برگزار میکنند. در برخی از کشورها حضور میهمانان زن و مرد در یک سالن و مختلط بودن مراسم، عادی است ولی ممکن است این مسئله برای هر آقای دامادی قابل قبول نباشد، مثل دامادی که ماجرایش را در این بخش خواهید خواند.


در یکی از روستاهای هندوستان جشن عروسی به پا بود؛ این عروسی مثل تمام عروسی های دیگر روستا، مختلط برگزار شده بود و آقایان و خانم ها همگی کنار یکدیگر جمع بودند تا اینکه داماد با دیدن صحنه ای، به شدت عصبانی شده و واکنش تندی از خود نشان داد.


او که در حال صحبت با چند نفر از میهمانان بود ناگهان متوجه شد که عروس در گوشه ای از مجلس در حال شادی در میان حلقه ای از میهمانان است، حلقه ای که از دختر و پسرهای جوان فامیل عروس خانم تشکیل شده بود، حلقه ای که طبق رسم این روستا برای خوش یمنی، دور عروس تشکیل میشود.
 

در میان افرادی که جزو آن حلقه بودند، پسر عموی عروس خانم، یعنی خواستگار قبلی هم حضور داشت و همین مسئله باعث عصبانیت داماد و باقی ماجرا شد. داماد با دیدن این صحنه به سرعت خودش را به عروس رساند و سیلی محکمی به صورت او زد، شدت این سیلی به قدری بود که عروس بینوا نتوانست خود را کنترل کرده و روی زمین پرت شد.

 

این حرکت زشت داماد برای میهمانان و خانواده عروس خوشایند نبود و باعث درگیری شدید بین حاضرین شد. خانواده عروس که از این اتفاق بسیار ناراحت شده بودند، دخترشان را از مراسم بیرون برده و زندگی مشترک این دو را پیش از شروع، خاتمه دادند.

 

جالب است بدانید، خبرها حاکی از آن است که همان شب بعد از بهم خوردن مراسم، عروس و خانواده اش برای تلافی کار زشت دامادشان، به پسر عمویی که خواستگار قبلی بود و بارها جواب رد شنیده بود، جواب مثبت داده و قرار ازدواج گذاشتند.

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 223 تاريخ : چهارشنبه 8 تير 1401 ساعت: 21:05


سورپرایز جالب فوتبالیست معروف بخاطر سالگرد ازدواج شان برای همسرش

سورپرایز سالگرد ازدواج

سیمرغ

آلوارو موراتا به مناسبت دومین سالگرد ازدواجش سورپرایز جالبی برای همسرش در نظر گرفته بود

 

سورپرایز موراتا برای همسرش در دومین سالگرد ازدواج
رابطه عاشقانه آلوارو موراتا مهاجم اتلتیکومادرید و همسرش آلیس کمپلو یکی از سوژه های داغ شبکه های اجتماعی است. این زوج در اینستاگرام به شدت فعال هستند و تصاویری از خودشان و رابطه شان برای هواداران به اشتراک می گذارند.

 

آلیس کمپلو امروز پیامی در صفحه اینستاگرام منتشر کرد. در این کلیپ موراتا و همسرش در حال صرف شام در تراس یک رستوران مجلل هستند هر چند که مشخص نیست که محل این رستوران در چه جایی قرار گرفته است.

 

در این ویدئو، موراتا از آلیس که در حال چک کردن موبایلش است، می خواهد که به دسته گل روی میز نگاه کند و آن را چک کند. وقتی که آلیس دسته گل را باز می کند، یک حلقه زیبا و یک یادداشت می بیند که روی آن نوشته شده است:"دومین سالگرد ازدواجمان مبارک."

 

آلیس به نظر می رسد با دیدن این هدیه کاملا شگفت زده شده است چرا که آلوارو دقیقا دو سال و یک ماه بعد از مراسم ازدواج، او را سورپرایز کرده است. موراتا در توضیح این پست در اینستاگرام نوشته است:" شاهزاده من." تا از همسرش تعریف کرده باشد.

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 7 تير 1401 ساعت: 20:19

برگزاری مراسم عقد و عروسی در ماه محرم و صفر چه حکمی دارد؟

برگزاری عقد در فضای باز

 

احکام شرعی در خصوص خواستگاری، عقد و ازدواج در ماه محرم و صفر را در این گزارش بخوانید.

برگزاری مراسم عقد و عروسی در ماه محرم و صفر چه حکمی دارد؟
به گزارش اقتصاد آنلاین، بسیاری از مسلمانان و به ویژه شیعیان مراسم‌های مربوط به خواستگاری، عقد، ازدواج را به ایامی غیر از محرم و موکول می‌کنند. سوالی که در این جا شکل می‌گیرد این است که آیا خواستگاری، عقد و ازدواج در ماه محرم و صفر چه حکمی دارد؟

پاسخ این است که رفتن به خواستگاری و اقدامات اولیه ازدواج در ایام ماه محرم و ماه صفر اشکال شرعی ندارد، احترام این دو ماه را رعایت کنید. جزئیات احکام شرعی مراجع تقلید در این رابطه را می‌توانید در قالب پرسش و پاسخ در پایین مشاهده کنید.

سؤال: گاهی برخی مؤمنان در دوماه محرم و صفر و شاید در سایر مناسبت‌های عزاداری دینی کار‌هایی انجام می‌دهند که تناسبی با این ایام ندارد؛ مانند ازدواج و انتقال به خانه جدید و خریدن لوازم و لباس نو و زینت کردن (آرایش) بدن و لباس و آغاز کردن کار‌ها و پروژه‌های جدید و غیره. حکم شرع در این زمینه چیست؟

پاسخ: انجام کار‌های مذکور در این مناسبت‌ها حرام نیست مگر در صورتی که نشانه هتک حرمت این مناسبت‌ها باشد مانند برگزرای مراسم شادی یا زینت کردن (آرایش) در روز دهم محرم. البته باید مراقب باشند در روز‌های مصیبت و اندوه اهل بیت (ع) کار‌هایی را که انسان‌ها معمولا هنگام حزن و اندوه و مصیبت انجام نمی‌دهند، ترک کنند، مگر در صورتی که ضرورت عرفی ایجاب کند و در غیر این صورت باید زمانی را برای این کار‌ها در نظر بگیرد که با روز‌های عزاداری و اندوه تلاقی نداشته باشد.

پرسش: آیا خواستگاری رفتن و دیگر مقدمات ازدواج مثل بله برون و عقد و … در ماه محرم و صفر اشکال دارد و بی احترامی محسوب میشود؟

پاسخ: رفتن به خواستگاری و اقدامات اولیه ازدواج در ایام ماه محرم و ماه صفر اشکال شرعی ندارد؛ لیکن احترام این دو ماه را رعایت کنید. مراسم اولیه را به طور ساده بر گزار کنید. پس از پایان ماه صفر مراسم مورد نظر را انجام دهید. مثلا مراسم نامزدی یا عقد و یا عروسی را برگزار نمی‌کنند و سعی می‌کنند یا قبل از این دو ماه برگزار بکنند و یا اینکه بعد از اتمام این دو ماه، مراسم جشن بر پا می‌کنند. حال برای بسیاری از کسانی که مراسم شادی را پیش رو دارند این سوال مطرح است که بعضی از مردم فکر می‌کنند ازدواج یا مراسم عقد در این دو ماه اشکال شرعی دارد و مراسم عقد و عروسی در ماه محرم و صفر حرام است. آیا چنین عقیده‌ای درست است؟ اکثر مراجع بر این نظر متفق القولند که: برگزاری این نوع مراسم، اگر توام با معصیت و یا هتک حرمت حضرت سیدالشهدا (ع) نباشد، اشکال ندارد، ولی در آن هیچ نوع برکتی نیست و سزاوار است که مسلمانان غیرتمند سعی کنند اینگونه مراسم را در ماه‌های دیگر و ایام متناسب با خود، برگزار کنند.

آیا مراسم عقد و عروسى در ماه محرم و صفر جایز است؟
همه مراجع: برگزارى این نوع مراسم، اگر توأم با معصیت و یا هتک حرمت حضرت سیدالشهدا (ع)  نباشد، اشکال ندارد. اما براى مؤمنان سزاوار است که حرمت این ایام را پاس بدارند و از انجام دادن کارهاى شادى آفرین، اجتناب کنند.. تبریزى، صراط النجاة، ج. ۵، س. ۵۲۱؛ دفتر: همه مراجع. (احکام ازدواج، پرسمان).

مطابق نظر آیت الله خامنه‌ای
پرسش: حکم برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایام محرم و صفر و دیگر ایام عزاداری ائمه‌ی معصومین علیهم السّلام چه حکمی دارد؟

پاسخ: مجرد انجام عقد در ایام عزاداری فی‌نفسه منعی ندارد، ولی برگزاری مجالس جشن و انجام کار‌هایی که موجب هتک و بی‌حرمتی گردد، در خصوص ایام عزا جایز نبوده و حرام است.

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 18:21

هزینه اسکورت ماشین عروس چقدر تمام می‌شود؟
اجاره ماشین عروس لاکچری شد/ اجاره مازراتی نصف قیمت پراید ۱۳۹۷

خدمات مجالس

 

این روزها اجاره ماشین عروس و گل آرایی آن در شب‌های عروسی به اقدامی تشریفاتی بدل شده است و نرخ‌های بالای اجاره ماشین عروس، گل‌آرایی و حتی در برخی موارد کرایه اسکورت ماشین عروس، شهروندان را در انجام این کار ناتوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گل‌آرایی ماشین عروس رسمی به نسبت نوپا در ایران به حساب می‌آید که با نرخ‌های نجومی گل‌آرایی و اجاره خودرو به نظر نمی‌رسد برای مدت بیشتری دوام آورد.

در سال‌های اخیر دامنه خودروهای اجاره‌ای با توجه به تحریم‌ها محدودتر شده است و در عین حال نرخ‌های اجاره ماشین‌های عروسی سر به فلک کشیده است؛ در سال ۱۳۹۷ هزینه اجاره خودروهای ب‌ام‌و از ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر بوده است اما امروزه هزینه اجاره خودروهای این برند از ۳ میلیون تومان تا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که این روزها اجاره خودروهای ایتالیایی در بازار به نسبت کاری غیر ممکن است؛ اجاره خودرو مازراتی گرن توریسمو روزانه از ۱۵ میلیون تومان آغاز می‌شود و این رقم بیش از نصف قیمت خودرو پراید ۱۱۱ در سال ۱۳۹۷ است.

هزینه اجاره خودروهای پورشه نیز در سال‌های اخیر سر به فلک کشیده است به طوری که اجاره روزانه پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ بدون راننده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و با راننده ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

بررسی ها حاکی از آن است که نرخ اجاره خودروهای مرسدس بنز روزانه ۲ میلیون تا ۶ میلیون تومان است؛ هزینه اجاره روزانه بنز S۵۰۰ با راننده این روزها ۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است و هزینه اجاره روزانه این خودرو بدون راننده ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

هزینه اجاره روزانه خودروهای تویوتا برای شب عروسی نیز این روزها سر به فلک کشیده است به طوری که خودروهای این برند در بازه قیمتی ۸۹۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان اجاره می‌شوند.

خودروهای چینی نیز به بازار اجاره راه پیدا کردند
هم زمان با اوج گرفتن قیمت‌ها در بازار خودروهای چینی این خودروها به بازار اجاره راه پیدا کردند؛ هزینه اجاره خودروهای چینی برای شب‌های عروسی روزانه از ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان متغیر است.

هزینه اجاره روزانه خودرو ام وی ام ۵۵۰ برای شب‌های عروسی ۸۹۰ هزار تومان است و هزینه اجاره چری تیگو ۷ برای شب‌های عروسی نیز یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان است.

هزینه اجاره خودروهای کلاسیک چقدر است؟
هزینه اجاره خودروهای کلاسیک نیز این روزها سر به فلک کشیده است به طوری که هزینه اجاره شورلت مدل ۱۹۵۶ روزانه ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان است و مدل ۱۹۷۷ این خودرو نیز این روزها ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان اجاره می‌رود.

اجاره ماشین عروس اقدامی لاکچری شد/ اجاره مازراتی نصف قیمت پراید ۱۳۹۷

بادیگارد ساعتی ۸۵ هزار تومان
بادیگارد نیز این روزها به اقدامی تشریفاتی برای شب‌های عروسی افزوده شده است؛ بررسی ها حاکی از آن است که هزینه استخدام بادیگارد برای ۱۰ ساعت در روز ۸۵۰ هزار تومان است.

گران‌تر بودن گل‌آرایی از اجاره ماشین عروس
بررسی ها حاکی از آن است که پکیج‌های گل‌آرایی ماشین‌های عروسی این روزها از ۲ میلیون و ۹۵۰ تا ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان متغیر است.

در این بین گویا هزینه دسته گل عروسی نیز به طور جداگانه محاسبه می‌شود و از ۷۵۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

هزینه اجاره اسکورت ماشین عروس چقدر است؟
اسکورت ماشین عروس، یکی از آپشن هایی است که به تازگی وارد برگزاری عروسی ها شده است و هنوز به دلیل تازگی خود، بسیاری از افراد، با آن آشنا نیستند. در اسکورت عروسی شما افرادی را می بینید که دور تا دور ماشین عروس قرار گرفته اند و نقش محافظتی دارند. هر چند که اصل این کار، برای محافظت نیست و بیشتر جنبه تشریفاتی دارد اما ظاهر قضیه، این را به بینندگان می رساند.

هزینه اسکورت عروسی بستگی به ساعت هایی که خودرو اجاره داده می‌شود دارد. معمولا ۱۰ ساعت، خودروها اجاره داده می شوند و اگر بیشتر از این ساعت باشد، به ازای هر ساعت باید، هزینه جداگانه ای پرداخت شود.

بررسی ها حاکی از آن است که هزینه اجاره هر موتورسیکلت برای اسکورت ماشین عروس از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

 

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 160 تاريخ : يکشنبه 5 تير 1401 ساعت: 21:22

چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟

تشریفات مجالس شرق تهران

شما نیوز

انتخاب تشریفات مجالس عروسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و زوج های جوان همواره تمایل دارند تا مراسم آن ها بدون کم و کاستی برقرار شود.



اگر قصد انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید زیرا در این مقاله قصد داریم با پاسخ به سوال "چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟" به شما در پیدا کردن بهترین تشریفات عروسی تهران کمک کنیم.


نکات انتخاب تشریفات عروسی تهران چیست؟
همیشه سوال " چگونه بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کنیم؟" سوال "نکات انتخاب تشریفات عروسی تهران چیست؟" را به دنبال خواهد داشت زیرا کسی که می خواهد بهترین تشریفات عروسی تهران را انتخاب کند باید بداند که به چه نکاتی توجه کند و همچنین بداند بهترین تشریفات عروسی دارای چه ویژگی هایی است که آن ها را از موسسات تشریفاتی معمولی متمایز می کند. در شهر تهران معمولا موسسات تشریفات مجالس بسیاری وجود دارند که همه وعده برگزاری مراسم ویژه را می دهند. وجود تعداد تشریفات مجالس بسیار موجب سردرگمی افراد می شود و مشکل انتخاب را سخت می کند.

در ادامه به برخی از نکات انتخاب تشریفات عروسی تهران اشاره خواهیم کرد.

خدمات و کترینگ غذا تشریفات عروسی: برای اجرایی کردن تمام برنامه هایی که برای مراسم عروسی خود دارید باید خدماتی را ارائه کنید حال تصور کنید اگر این خدمات حرفه ای و اصولی ارائه نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟
مسلما تمام برنامه هایی که برای برگزاری مراسم خود داشته اید با شکست مواجه خواهد شد به همین دلیل نیز تاکید همه افراد بر انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران است که خدمات تخصصی ارائه می دهد. پس اولین قدمی که باید در راستای انتخاب بهترین تشریفات عروسی بردارید بررسی کیفیت خدمات تشریفات عروسی است. البته در این میان نباید تنوع خدمات را نیز نادیده گرفت چرا که هر چه تنوع خدمات ارائه شده بیشتر باشد گزینه های بیشتری جهت انتخاب پیش و رو خواهد بود و در نتیجه شانس برگزاری یک مراسم منحصر به فرد نیز بیشتر خواهد شد.

انتخاب تشریفات عروسی با کترینگ عروسی حرفه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که 60 درصد مراسم شما به نحوه پذیرایی از مهمان ها بستگی دارد. در نتیجه سعی کنید قبل از انتخاب تشریفات مجالس تست غذا و مراسم را انجام دهید تا از کیفیت کترینگ عروسی مطمئن شوید.



امکانات تشریفات عروسی: هر خدماتی نیاز به امکانات خاصی دارد پس زمانی که یک موسسه تشریفاتی ادعا می کند که خدمات متنوع و باکیفیتی را ارائه می دهد شما باید این سوال را از خود بپرسید که آیا امکانات لازم جهت ارائه چنین خدماتی را دارند؟
اگر تشریفات عروسی دارای امکانات متنوعی نباشد نمی توانید انتظار داشته باشید خدماتی را که می خواهید به نحو احسن دریافت کنید.

پرسنل و کادر خدماتی تشریفات عروسی: ارائه خدمات با کیفیت نیاز به مجری حرفه ای و متخصص دارد بنابراین از دیگر نکات مهمی که باید در انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران به آن توجه کنید میزان مهارت و حرفه ای بودن پرسنل و کادر خدماتی تشریفات عروسی است.
هزینه تشریفات عروسی: هر موسسه تشریفاتی بنابر خدماتی که ارائه می دهد هزینه متفاوتی دریافت می کند اما در برخی از مواقع هزینه ای که باید بپردازید یا کم تر از حد معمول می شود و یا بیشتر از آن چیزی که باید بپردازید؛ در نتیجه شما با بررسی و مقایسه خدمات، امکانات و هزینه با دیگر موسسات می توانید تشخیص دهید که آیا هزینه ای که باید بپردازید معقول است یا خیر. معمولا انتخاب تشریفات ارزان قیمت صحیح نیست چرا که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و موجب می شود آبرو شما در مقابل مهمان ها برود. فرض کنید غذا به همه نرسد و یا خدمات قابل قبول نباشد.
میزان موفق بودن در اجرایی کردن ایده های مختلف: ایده های متنوعی که از سوی عروس و داماد درخواست می شود باید بسیار حرفه ای اجرا شوند به همین دلیل نیز در حین انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران، کیفیت ایده های اجرایی تشریفات مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید. این روش به شما امکان تصمیم گیری سریع را می دهد که آیا می توانید این وظیفه بسیار مهم را بر عهده آن ها قرار دهید یا با این کار ریسک بزرگی را به جان می خرید؟
سابقه فعالیت و مدیریت آن: معمولا از سوی بیشتر زوج ها به این نکته توجه چندانی نمی شود اما سابقه فعالیت و مدیریت آن می تواند بیانگر نکات بسیاری باشد. یکی از نکات مهم در این باره این است که هر چه سابقه فعالیت بیشتر باشد مجموعه تشریفاتی با تجربه تر بوده و در نتیجه در ارائه خدمات بسیار حرفه ای تر و متفاوت تر از موسسات تشریفاتی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده اند عمل خواهد کرد به همین دلیل نیز اعتماد به چنین موسسات تشریفاتی راحت تر خواهد بود.
نکته دیگر این است که زمانی یک تشریفات به بهترین تشریفات تبدیل خواهد شد که فرد مدبری مدیریت آن را به عهده بگیرد و تمامی برنامه ها، خدمات و... را نظم ببخشد و به خوبی مدیریت کند به همین دلیل نیز حتما باید به چنین نکاتی در حین انتخاب بهترین تشریفات عروسی تهران توجه کرد.



خدمات بهترین تشریفات عروسی تهران
خدمات بهترین تشریفات عروسی تهران فقط محدود به خدمات انگشت شماری نیست بلکه تمامی خدمات مورد نیاز زوج ها را به بهترین و باکیفیت ترین شکل ممکن پوشش می دهد به گونه ای که وقتی زوجی به این گونه موسسات مراجعه می کنند دیگر نیازی به مراجعه به مکان دیگری جهت تهیه و تدارک مقدمات مراسمشان نخواهند داشت. برخی از این خدمات عبارتند از:

معرفی مکان مناسبی برای برگزاری مراسم مانند باغ، تالار و...
دیزاین، گل آرایی، نورپردازی
موسیقی
طراحی سفره های عقد متنوع
آتلیه اختصاصی
کترینگ غذا و پذیرایی
معرفی مزون، آرایشگاه و پیرایش عروس و داماد
معرفی فروشگاه های معتبر جهت تهیه گیفت عقد، تهیه کارت دعوت و...
ماشین عروس و تزیین آن

 

 

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 229 تاريخ : شنبه 4 تير 1401 ساعت: 20:55